Hlavní obsah

Bezpečí jezdců musí být priorita. Vždyť Alonso mohl být mrtvý! zlobí se šéf Red Bullu

Praha

Série explozí pneumatik při nedělní Velké ceně Británie stále hýbe světem formule 1. Dodavatel gum, společnost Pirelli v úterý navrhla urychlené řešení v podobě změny konstrukce pneumatik a ve středu bude italský výrobce vysvětlovat další postup na jednání pracovní skupiny Mezinárodní automobilové federace v Paříži. Do toho neutichají hlasy kritiků...

Foto: Lefteris Pitarakis, ČTK/AP

Fernando Alonso (vpravo) nakonec slavil v Silverstonu třetí místo. V průběhu závodu ale unikl o vlásek neštěstí.

Článek

Během víkendu v Silverstonu explodovala levá zadní pneumatika, jejíž životnost podle všeho fatálně ovlivnil průjezd přes obrubník v zatáčce číslo 4, hned šestkrát. Čtyři jezdci pak kvůli rozhadrované gumě neviděli cíl - Lewis Hamilton z Mercedesu, který byl nucen odstoupit z prvního místa, Felipe Massa z Ferrari, pilot týmu Toro Rosso Jean-Éric Vergne a Sergio Pérez z McLarenu.

Všechny čtyři momenty zavdaly k debatě o bezpečnosti na trati, nejvíc však defekt Péreze. Ten totiž přišel v momentě, kdy v těsném závěsu za Mexičanovým monopostem chystal předjížděcí manévr pilot Ferrari Fernando Alonso a kousky gumy i kovu z masivní zadní pneumatiky minuly Španěla jen o vlásek. „Krve by se ve mně nedořezal. Bylo to obrovské štěstí, protože tam chyběl snad centimetr," líčil s chvějícím se hlasem po závodě dvojnásobný mistr světa.

„Bezpečnost jezdců musí být na prvním místě. A není zde vůbec žádný prostor pro debatu. Fernando je totiž sakra šťastný chlap, že se vůbec vrátil domů," čertil se bez ohledu na týmovou příslušnost šéf stáje Red Bull Christian Horner v rozhovoru pro britskou BBC.

Měl být závod zastaven?

„Tohle není vůbec v pořádku. Zapomeňme na výkony, zapomeňme na to, kde je ve výhodě a kdo nikoliv. Sport musí být bezpečný a bezpečí jezdců musí být na prvním místě. Z mnoha ohledů se divím, že závod v Silverstonu nebyl zastaven," podal Horner. „Byl jsem jen kousek od vydání pokynu vyvěsit červenou vlajku," potvrdil i šéf závodů formule 1 Charlie Whiting.

Kolotoč formule 1 se bez ohledu na události v Silverstonu točí dál a již tento víkend se jede na Nürburgringu Velká cena Německa. A celý paddock má v té souvislosti na Pirelli jedinou otázku: co uděláte, aby se situace nemohla opakovat?

Výhradní dodavatel pneumatik pro F1 v úterý potvrdil, že změní konstrukční charakter pneumatik a ocelové výztuže nahradí kevlarovými. A ve středu by další závěry mohla přinést schůzka pracovní skupiny FIA. Již nyní je jasné, že Pirelli dostane ještě do konce července dva mimořádné testy s letošními monoposty na okruzích Paul Ricard ve Francii a v Barceloně.

Reklama

Související témata: