Článek
Zatím žádná z konkurenčních stájí nedokázala hegemonii Mercedesu nahlodat a Hamilton s Rosbergem zvítězili ve všech dosavadních podnicích. Rosberg triumfoval v úvodu sezóny v Austrálii, následující závody v Malajsii, Bahrajnu, Číně i Španělsku vyhrál Hamilton, který se před dvěma týdny vyšvihl do čela šampionátu s těsným náskokem tří bodů na svého parťáka.
Vytvořte si fantasy tým na GP Monaka!
„Poslední závody byly neuvěřitelné. Upřímně, nikdy bych neřekl, že během své kariéry vyhraji čtyřikrát v řadě," rozplýval se Hamilton při příjezdu do Monte Carla nad úspěšnou šňůrou, kterou by rád protáhl až do neděle. „Závodit v Monaku je prostě něco neopakovatelného a vyhrát tady, to je sen každého jezdce. Na tomto okruh se tvoří legendy formule 1," poznamenal britský pilot, jemuž se podařil triumf na slavné trati v roce 2008, kdy získal svůj zatím jediný mistrovský titul.
Alonso: Red Bull má šanci
Zatímco v týmu Mercedes mají příjemné starosti s hledáním odpovědi, zda devětadvacetiletý Brit do puntíku zopakuje historii či zda Rosberg obhájí loňský triumf, u konkurence je situace o poznání vážnější. Duo Hamilton, Rosberg poráží zbytek startovního pole rozdílem třídy a rivalové bijí na poplach. A na specifickém okruhu v Monaku cítí šanci.
„Myslím, že Monako je jedna z mála příležitostí, jak Mercedesu čelit," potvrzuje Fernando Alonso ze stáje Ferrari, jehož mistrovské ambice s rudým vozem dostaly hned v úvodu sezóny tvrdý direkt.
Španěl přitom největší šance na konkurenceschopnost vůči Mercedesu dává soupeřům z Red Bullu. „Jejich vozy jsou hodně rychlé v zatáčkách, ztrácejí ale na rovinkách. V Monaku žádné rovinky nejsou, takže by Red Bull skutečně mohl Mercedesu konkurovat. Uvidíme. V Monte Carlu to není jen o rychlosti, během víkendu nesmíte udělat v úzkých ulicích jedinou chybu. Stačí dotyk s bariérou a je konec," podotkl Alonso.
Program startuje o den dříve
Exkluzivitu Velké ceny Monaka podtrhuje i upravený harmonogram. Zatímco při všech ostatních závodech začíná program pátečními měřenými tréninky, v Monte Carlu se proti chronometru jezdí už ve čtvrtek a pátek mají jezdci a stáje vyhrazené pro své sponzory a partnery.
Od soboty je už ale program standardní. Dopoledne třetí měřený trénink, odpoledne kvalifikace (14:00 SELČ) a samotný závod startuje v neděli ve 14:00 SELČ.
Charakteristika okruhu v Monte Carlu | |
---|---|
Délka okruhu | 3 340 km |
Délka závodu | 78 kol = 260,520 km |
Počet pravých zatáček | 12 |
Počet levých zatáček | 7 |
Počet Velkých cen | 69 |
Nejvíce vítězství: Ayrton Senna (Braz.) 6 - McLaren 15. Nejvíce pole position: Ayrton Senna 5 - McLaren 11. Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:14,439 = 161,528 km/h. Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2011: 1:13,556 = 163,467 km/h. Nejrychlejší závod: Jenson Button (Brit./Brawn GP), 2009: 1:40:44,282 = 155,166 km/h. | |
Vítězové předchozích závodů: 2009 - Jenson Button (Brit./Brawn GP), 2010 - Mark Webber (Austr./Red Bull), 2011 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2012 - Mark Webber (Austr./Red Bull), 2013 - Nico Rosberg (Něm./Mercedes). |