Hlavní obsah

Motocyklista Pešek přišel o vedení v MS, ale pohodu neztratil

PRAHA

Nejen dvě chyby a následné pády, ale i týmová strategie soupeřů připravila českého jezdce Lukáše Peška o vedení v mistrovství světa silničních motocyklů. Jedenadvacetiletý závodník ještě před čtrnácti dny kraloval nejslabší třídě do 125 ccm, po Velkých cenách Itálie a Katalánska je ale vše jinak. Momentálně je Pešek na třetím místě a na vedoucího Gábora Talmácsiho z Maďarska ztrácí jedenadvacet bodů. Nezdary jej ale nevyvedly z míry.

Článek

"Moje ambice jsou pořád stejné. Před sezónou jsem si dal za cíl být v celkovém pořadí do třetího místa, což se mi zatím daří. Nemám proto důvod být zklamaný," řekl Pešek na čtvrtečním neformálním setkání s novináři v Praze. Poslední dva pády jej však mrzí. "Byly to moje chyby. Chybama se ale člověk učí a nikde není napsané, že je neudělají i ostatní. I oni mohou upadnout," podotkl pražský rodák.

O průběžné vedení v seriálu jej připravil pád v Mugellu, kde nečekaně skončil v poslední zatáčce před nájezdem do cílové rovinky. Jeho konec v závodě přitom nezaznamenaly ani televizní kamery. "Najížděl jsem do ní jako šestý a podařilo se mi předjet De Rosu. Pak jsem ale chtěl přidat dříve, abych dorazil první čtyřku, naložil jsem tomu a upadl," pokrčil rameny Pešek, jenž už v té době jel na dost opotřebovaných pneumatikách. Sedm kol před koncem po jednom ze soubojů totiž vyjel z trati a ztratil kontakt s početnou vedoucí skupinou, kterou poté mocně dotahoval.

O týden později v Barceloně zase jeho medailové ambice zhatily problémy s opotřebovanou brzdou. "V tréninku, kvalifikaci i závodě bylo vše tak, jak mělo být. Pak ale začala zlobit přední brzda a já jednou nedobrzdil. Byla to ale moje chyba, měl jsem to předvídat a začít brzdit dříve," přiznal Pešek.

Při kolizi "sestřelil" jednoho ze svých soupeřů v bojích o světový titul Hectora Faubela ze Španělska. Na rozdíl od něj však v závodě pokračoval a nakonec dojel třináctý. "Určitě byl naštvaný a já to i chápu. To se ale v závodech stává a příště to může potkat i mě," řekl Pešek.

Pešek týmovou spolupráci chápe 

Světový šampionát ještě není ani v polovině, v posledních závodech se však začala projevovat týmová spolupráce. V kvalifikacích i při Velkých cenách si pomáhají elitní jezdci Aprilie, startující za tým Banjaca Aspar, i tovární tým KTM. "Jak se to začne trhat, počkají na sebe. Byli by ale hloupí, kdyby to nedělali. Kdybych měl někoho v týmu, dělal bych to taky. Já jsem tam ale sám, takže se s tím musím poprat a vyrovnat," podotkl český jezdec.

Mistrovství světa pokračuje dalším závodem příští týden v Donington Parku. Přesto Pešek nebude mít volný víkend. Podruhé se totiž představí v pohárovém závodě BMW 1 Challenge, tentokrát v Brně. "Beru to jako zábavu a zpestření. Chci se pobavit," uvedl Pešek, jenž při svém premiérovém startu obsadil v první jízdě páté místo a v druhé bojoval o stupně vítězů. Nakonec však byl třináctý.

Potřebnou licenci si přitom udělal jen několik dní před startem. "Kdyby se mi povedlo dostat se mezi tři nejlepší, nebylo by to špatné. Já si tam ale nepotřebuji nic dokazovat," dodal Pešek, jemuž závodění v autech povolil i tým Valsir Seedorf Derbi, za který startuje v MS silničních motocyklů.

Reklama