Rubriky:

Motocykly

Pešek: V Brně chci přesvědčit lidi, kteří už mě hodili do škarpy, že jsem rychlý

11. srpna 2010 13:45 - PRAHA

Pouze dvakrát bodoval v dosavadním průběhu letošního mistrovství světa silničních motocyklů Lukáš Pešek. Při nedělní brněnské Velké ceně se ale chce odrazit k lepším výsledkům a věří, že právě na Masarykově okruhu se mu podaří utrápenou sezónu v Moto2 zlomit.

 

Jan Handrejch, Právo

„Je pravda, že první polovina sezony se nepovedla tak, jak bych si představoval. V Brně ale chci přesvědčit lidi, kteří už mě hodili do škarpy, že jsem ještě pořád rychlý. Potřebuji získat zpátky dobrý pocit a první desítka pro mne bude mít cenu zlata,“ tvrdí Pešek, jenž se nechce nechat zatracením fanoušků rozhodit.

„Technické problémy do médií nefiltruju a snažím se, aby se můj odstup od nejlepších zmenšoval. Kroky, které děláme, jsou malé a pro fanoušky asi sotva znatelné. Musím ale hrát s kartami, jaké mám,“ uvažuje český motocyklista.

Letos před Brnem necítí takový tlak jako v minulosti. „Vše špatné je pro něco dobré, jsem asi v aktuálně lepší pozici, než ve které jsem do Brna jezdil dřív. Svým způsobem mohu jen překvapit. Když letos dojedu dvacátý, tak to nikdo řešit nebude. Když budu pátý nebo šestý, pak lidi budou nadšený," míní Pešek jemuž aktuálně patří průběžné 28. místo v šampionátu.

Klíčem k úspěchu kvalifikace

Základem pro dobrý výsledek musí být vydařená sobotní kvalifikace. „To pro mě znamená být do dvanáctého místa, což je třetí řada. Když jste třicátý, tak máte při závodě problém se někam dostat. Předjíždět soupeře stojí moc času a sil,“ říká s tím, že letos mu zatím žádná kvalifikace nevyšla podle jeho představ. „Snad jen v Mugellu a v Assenu to bylo solidní. Při extrémní vyrovnanosti třídy, v níž se klidně dvacet lidí srovná do vteřiny, jde hodně o to, kdo a jak rychle najde správné nastavení. Prostě potřebuji být víc na trati než v boxech,“ uvažuje Pešek.

Na Masarykově okruhu bude mít jezdec týmu Matteoni Racing k dispozici i vylepšenou motorku. Vedle nového výfuku by měla lépe fungovat i přilnavost zadního kola. „Mechanici zjistili, že potřebuji ze začátku tvrdší péro na tlumiči. Věřím, že nás nové díly posunou,“ míní Pešek, jenž už je zdravotně fit po dvou nepříjemných pádech minule na Sachsenringu. „Čtyři roky jsem takhle nespadl a výsledkem byly natažené vazy k levém koleně, pochroumaný kotník a bolavá záda,“ přiznává.

„Týden jsem nemohl chodit, teď jsem ale ve stoprocentním tempu. Zdraví by mě nemělo limitovat,“ říká Pešek, jenž v Brně nevylučuje s helmou se speciálním designem. „Osobně nic nechystám, protože se to míjelo účinkem, ale volal mi kluk, který mi je připravuje, že něco možná bude, takže se nechávám překvapit,“ uzavírá český jezdec.

Martin Kézr, Právo

Zrušit


Časová osa: Motocykly

Filtr článků - Motocykly