Článek
„Dosažený čas jsem až tolik neřešil, ale během volného ani kvalifikačního tréninku nenastal žádný problém a hlavní pro mě bylo, že hned, jak jsem sednul ráno na motorku, měl jsem úplně jiný pocit než v Misanu nebo Aragonu. Tam jsem při nedůvěře v motorku nedokázal jet, jak bych chtěl a mohl, což přešlo v to, že jsem si na dráze počínal příliš křečovitě a nakonec z toho byly zbytečné pády,“ uvažoval Smrž.
Jako jediný domácí jezdec ve 22členném startovním poli si užil i značnou diváckou podporu. „Lidí přišlo v Brně opravdu dost na to, že se v pátek pracuje a viděl jsem jich hodně i s naší žlutou klubovou značkou Fans of Smrž,“ usmíval se český závodník, který v šampionátu figuruje průběžně na jedenácté příčce.
Co ještě čeká superbiky v Brně: |
Sobota |
10.45 h: kvalifikační trénink, 15.00 h: superpole (pro 16 nejlepších z kvalifikace určí pořadí na startovním roštu pro nedělní závod). |
Neděle |
9.20 h: warm up, 12.00 h: I. jízda (20 kol, ČT 4), 15.30 h: II. jízda (20 kol, ČT 4). |
Od konce května ale nebodoval a zmíněné poslední čtyři jízdy pro něj končily pádem. „Snažil jsem si proto vyčistit hlavu a hledal způsob, jak přijít na jiné myšlenky. I proto jsem jel odpočívat ve Valencii, kde měl partner týmu Effenbert velkou prezentaci, takže nakonec jsem spojil i příjemné s užitečným,“ říká Smrž, jehož maximem na Masarykově okruhu v sedle superbiku je 6. místo z roku 2009.
"Rozjeté to mám letos snad dobře, ale nechci předbíhat. Většinou jsem tady měl pátky nejlepší, o víkendu pak už to očekávání roste. V superpole to chce dobrou strategii nasazení gum, protože k dispozici jsou jen dvě,“ uzavírá Smrž.
Výsledky pátečního kvalifikačního tréninku: |
1. Checa (Šp.) 1:59,322 min, 2. Smrž (ČR, oba Ducati) +0,263 s, 3. Melandri (It.) +0,331, 4. Laverty (Ir., oba Yamaha) +0,584, 5. Biaggi (It., Aprilia) +0,618. |