Hlavní obsah

Smrž: Se zatejpovaným zápěstím je třetí řada ještě přijatelná

Brno

Nevyhnul se při superpole nezaviněnému pádu, navíc pořád bojuje s následky zranění z minulého závodu v Aragonu, přesto se Jakub Smrž v boji o pozice na roštu MS superbiků dokázal i v Brně zamíchat mezi nejlepší. Při nedělním závodě, jehož jízdy startují ve 12.00 a 15.30 h, může zabojovat o co nejvýraznější bodový přísun.

Foto: Václav Šálek, ČTK

Jakub Smrž během kvalifikace superbiků v Brně.

Článek

Jak hodnotíte svoje desáté místo v superpole?

Mám dojem, že to mohlo být ještě o trochu lepší, ale na druhou stranu se zatejpovaným zápěstím, které při pohybu na motorce pořád dost cítím, je třetí řada ještě přijatelná.

Zvládnete s tou rukou nedělní závodní zátěž, tedy dvě jízdy po dvaceti kolech?

Pokusím se, zatím jsem to zvládnul bez opíchnutí. Když bych ale po ranním warm upu cítil, že bych s rukou nevydržel, nechám si dát injekci. Zatím jsem si vystačil s tejpem, ale je fakt, že po pěti, šesti kolech už jsem cítil docela silnou bolest. Budu ji ale muset překonat.

Neublížil jste si ještě víc tím svým pádem, když na trať vytekla kapalina?

Giuglianovi zřejmě nějaký kámen prorazil chladič a po té skvrně na asfaltu v zatáčce sklouzlo víc lidí. U mě nešlo o žádný těžký pád, spíš to bylo leknutí. Maršálové ukazovali totiž jen žluté vlajky, přičemž při nebezpečí na trati by měli mávat žlutými s pruhováním. Takže jsem tam do toho taky vletěl a lehnul. Naštěstí jsem sletěl na druhou stranu, takže bolavou ruku se povedlo uchránit, ale bohužel do toho naraženého kotníku jsem se zase bouchnul. Ten mě ale trápí víc při chůzi, než za jízdy na motorce.

Následovala více než hodinová pauza, nevypadl jste z rytmu?

Všichni jsme trochu vychladli, ale letos takové věci nějak superbikový šampionát pronásledují. Pořád se něco přerušuje, někde čekáme, už si začínám zvykat. Vzhledem k té dlouhé pauze ale zase nebyla oprava motorky tak hektická. Chvíli trvalo, než ji přivezli do boxů, mezitím jsem mechanikům říkal, co si mají nachystat. Když se pak konečně povedlo vyčistit trať, začalo kapat. Prostě hodně podivné superpole.

Jak moc ovlivnilo vaši taktiku, že zbytek bojů o místa na roštu pak jury vyhlásila za mokrý?

Nikdo nevěděl, jestli se skutečně každou chvíli naplno nerozprší, takže jsme chtěli vyjet hned při restartu s tím nejlepším, tedy kvalifikační gumou, která je určená jen na pár rychlých kol. Nějak mi to s ní ale po té dlouhé pauze nesedlo a nakonec jsem ten nejrychlejší čas paradoxně zvládl na závodním obutí, ale na lepší než desáté místo to nebylo.

Už vás asi nepřekvapilo, že pole position zase vyjel Brit Sykes?

Sykes i jeho kawasaki na jedno kolo fungují naprosto skvěle, to vědí v paddocku všichni. Není určitě náhoda, že vyjíždí první místa na roštu, ale na závodní vzdálenost často mívá problém s výdrží gum.

A co vy a závod, jak to vidíte?

Před nedělními jízdami potřebujeme ještě trochu vyladit nastavení, nějak jsem nebyl schopen správně se trefit do zatáčky. Já na rovinách moc lidí asi nepředjedu, takže bych potřeboval být svižnější právě v zatáčkách. Hodně bude záležet na prvních kolech, jestli se udržím vpředu. Těžko odhadovat něco předem, o pódium tady může jet deset, dvanáct lidí. Kdybych byl mezi nimi v Brně, kde mně okruh zrovna nesedí, i já, šlo by tak trochu o zázrak, ale budu dělat maximum. Hlavně pro ty lidi, co mě tolik fandí.

Reklama