Článek
„Po třiceti letech závodění snad vím, o čem mluvím. Tomáš rozhodně není svatoušek, ale za tuto nehodu nemohl. Kvůli předchozím kolizím v Lime Rocku byl v podmínce a podle příkazu komisařů musel dbát na to, aby se nedostal do havárie, které lze zabránit. V Mid Ohiu se ovšem nic takového nestalo. Tomáš je nevinen. Proto jsme protestovali u organizace IMSA, která vede mistrovství American Le Mans Series,“ uvedl Charouz na Engeho internetových stránkách.
Podle Charouze byl jasným viníkem kolize Fin Mika Salo, který bojoval s českým jezdcem o vedení ve třídě GT2. Jejich Ferrari se o sebe otřela při Engeho úspěšném pokusu o předjetí, v příští zatáčce ale finský pilot narazil přímo do vozu českého závodníka a nemilosrdně ho sestřelil.
„Podle mého názoru měla být naopak odebrána Salovi licence za to, co udělal. Jezdec, který úmyslně sestřelí soupeře a ještě se k tomu veřejně přizná, nemá na trati co dělat. To je můj osobní názor. Tomášovy průšvihy z minula ovšem neobhajuji,“ doplnil ostřílený manažer před cestou do belgického Spa, kde jej čekají jednání o Engeho budoucnosti.
Ve Spa se tento víkend bude angažovat i Enge. „Stáj Scuderia Ecosse, za kterou jezdí Tomáš ve FIA GT se k případu postavila zcela férově, nechala si našeho pilota, takže pojede už víkendových čtyřiadvacet hodin ve Spa i další závody. Stejně tak za ním stojí i firma Pirelli, která týmu dodává pneumatiky,“ prohlásil Charouz.
Charouz připustil, že je rozhodnutí o Engeho propuštění pochopitelné, nicméně jej nepovažuje za spravedlivé. „Podle mých informací ho stáj propustila na nátlak Ferrari. Vedení firmy se nelíbí, když se dva jezdci jejich vozů perou a vyhrává konkurence. Je to jejich pochopitelný pohled, Tomáš to ale odnesl nespravedlivě. Nyní čekám na odpovědi na mé protestní dopisy,“ uzavřel.