Hlavní obsah

Vršecký se stal poprvé mistrem Evropy v závodech tahačů

JARAMA

David Vršecký se stal poprvé v kariéře vítězem Evropského poháru tahačů. O titulu pro dvaatřicetiletého roudnického pilota v neděli rozhodl poslední závod sezóny ve španělské Jaramě, kde Vršecký skončil na druhém místě za vítězným Antoniem Albacetem a před svým konkurentem Markusem Bösigerem.

Článek

Vršecký si mohl pojistit titul už v dopolední kvalifikaci, do které vyrazil díky vítězství v tréninku z prvního místa. Raději se ale nehnal do zbytečného souboje s domácím "horlivcem" Albacetem a v klidu objel celých osm kol na druhém místě, nijak neatakován Bösigerem, který rychle pochopil, že na obhajobu titulu už je příliš pozdě. "Nechtěl jsem jít do souboje příliš riskantně, i když zcela bez ťukanců se to neobešlo," komentoval Vršecký ztrátu startovní pozice.

V pohárovém závodě si potom taktéž v klidu držel druhou příčku před švýcarským jezdcem. "Je to paráda, mám ohromnou radost za sebe i celý tým," prohlásil nový šampion jen těsně poté, co vylezl z vítězné buggyry a padl si do náruče s přítelkyní Martinou i soupeři Bösigerem a Albacetem. To vše dokresloval hluk, který vytvářelo 70 tisíc diváků, již oslavovali výhru domácího závodníka a současně vzdávali hold mistru Evropy.

Stále ve střehu

"Ani si ještě neuvědomuju, co to pro mě znamená. Během závodu jsem ale neměl čas si to ani uvědomit, protože jsem musel být stále ve střehu, dokonce i na noční bolesti zablokovaných zad jsem nějak zapomněl. Albacete dělal chyby, několikrát jsem to zkusil, ale do zbytečného rizika jsem nemohl jít," svěřil se Vršecký, kterého čeká dlouhá noc.

Podle zvyklostí totiž není mistr Evropy vyhlašován hned po dojezdu, ale až na slavnostním večírku federace FIA. Tam také Vršecký převezme křišťálovou trofej, na kterou se zatím vždy díval jen z povzdáli. "Oslavu si zaslouží celý tým, auto pracovalo celou sezonu skvěle," pochválil zázemí roudnické stáje.

Kvalifikace (8 kol):
1. Albacete (Šp./MAN) 15:59,706 min., 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -0,402, 3. Bösiger (Švýc./Buggyra) -3,859, 4. Belloc (Fr./MAN) -17,030, 5. Allgäuer (Rak./MAN) -21,435, 6. Hahn (Něm./MAN) -21,914, ...16. Vojtíšek (ČR/Renault) -52,565.
Pohárový závod (12 kol):
1. Albacete 24:10,102, 2. Vršecký -0,425, 3. Bösiger -1,174, 4. Hahn -16,838, 5. Allgäuer -22,520, 6. Lacheze (Fr./MAN) -25,320.
Konečné pořadí EP:
Jednotlivci: 1. Vršecký 414, 2. Bösiger 393, 3. Albacete 372, 4. Hahn 305, 5. Belloc 235, 6. Altenstrasser (Rak./Renault) 148, ...8. Vojtíšek 100.
Týmy: 1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 878, 2. MAN (Belloc, Hahn) 644, 3. Renault (Altenstrasser, Vojtíšek) 459.
Přehled vítězů EP tahačů podle tříd (od zavedení tříd RT a SRT v roce 1994):
Třída Race Truck:
1994 - Boije Ovebrink (Švédsko/Volvo)
1995 - Martin Koloc (ČR/SISU)
1996 - Martin Koloc (ČR/SISU)
1997 - Heinz-Werner Lenz (Německo/Mercedes Benz)
1998 - Heinz-Werner Lenz (Německo/Mercedes Benz)
1999 - Heinz-Werner Lenz (Německo/Mercedes Benz)
2000 - Noel Crozier (Francie/MAN)
2001 - Lutz Bernau (Německo/MAN)
2002 - Egon Allgäuer (Rakousko/MAN)
2003 - Lutz Bernau (Německo/MAN)
2004 - Stuart Oliver (Velká Británie/MAN)
Třída Super Race Truck:
1994 - Steve Parrish (Velká Británie/Mercedes Benz)
1995 - Slim Borgudd (Švédsko/Mercedes Benz)
1996 - Steve Parrish (Velká Británie/Mercedes Benz)
1997 - Harri Luostarinen (Finsko/Caterpillar)
1998 - Ludovic Faure (Francie/Mercedes Benz)
1999 - Fritz Kreutzpointner (Německo/MAN)
2000 - Harri Luostarinen (Finsko/Caterpillar)
2001 A - Fritz Kreutzpointner (Německo/MAN)
2001 B - Stanislav Matějovský (ČR/Tatra)
2002 - Gerd Körber (Německo/Buggyra)
2003 - Gerd Körber (Německo/Buggyra)
2004 - Markus Östreich (Německo/VW)
Sjednocená soutěž:
2005 - Antonio Albacete (Španělsko/MAN)
2006 - Antonio Albacete (Španělsko/MAN)
2007 - Markus Bösiger (Švýcarsko/Buggyra)
2008 - David Vršecký (ČR/Buggyra).

Reklama