Hlavní obsah

Tomáše Engeho čeká premiérový start ve světovém šampionátu vozů GT1

PRAHA

Po patnáctiletém úsilí se podařilo pro kultovní vozy Gran Turismo získat status mistrovství světa a chybět při tom nebude český jezdec. Mezi osmačtyřiceti piloty bude účinkovat zkušený matador Tomáš Enge, který se v týmu Young Driver AMR a se speciálem Aston Martin DBR9 představí s britským kolegou Darrenem Turnerem. Oba mají s vozy GT řadu zkušeností a výhodou posádky by měla být její vyrovnanost.

Foto: www.bpa.cz

Kvartet jezdců týmu Young Driver AMR Christoffer Nygaard, Darren Turner, Tomáš Enge a Stefan Mücke (zleva), kteří pojedou mistrovství světa vozů GT1.

Článek

Supermoderní okruh Yas Marina v Abú Dhabí bude o víkendu svědkem premiérového podniku světového šampionátu vozů GT1. Zdejší trať si svůj křest odbyla v loňském roce závodem formule 1. Nyní se také stane dějištěm historicky prvního klání nového desetidílného seriálu FIA GT1 World Championship, který si udělá třetí zastávku 23. května na brněnském Masarykově okruhu.

Yas Marina Circuit měří 5554 metrů a jezdci v jediném kole absolvují jednadvacet zatáček. Úvodní sektor okruhu je technický a velmi rychlý. Ve druhém je nejpomalejší zatáčka okruhu číslo sedm, za níž následuje nejdelší 1,5 kilometru dlouhá rovinka. Závěrečný třetí sektor je opět technického charakteru.

Yas Marina nemá v současnosti konkurenci

„Okruh je to opravdu neskutečný. Mezi novými tratěmi nemá konkurenci. Naleznete zde všechny typy zatáček a délky rovinek. Část okruhu vede pod hotelem Yas, který je designově naprosto odlišný od jakéhokoliv jiného hotelu. Celý komplex je velmi atraktivní. Moc se mi tu líbí,“ hlásil z Abú Dhabí Enge, jeden z mála ze zúčastněných pilotů, který má zkušenosti s formulí 1.

Ze známých jezdců budou na startu Mika Salo, Peter Kox, Ricardo Zonta či Romain Grosjean. „Konkurence v novém šampionátu je opravdu obrovská. Ve startovní listině naleznete vítěze předchozích sezón šampionátu GT Championship, vítěze závodů Le Mans Series, vítěze různých vytrvalostních podniků GT vozů a bývalé jezdce formule 1. Vyrovnané je také složení posádek, což bude velmi důležité pro úspěch v závodě,“ zatipoval si liberecký jezdec.

Za volantem druhého vozu Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR se startovním číslem 8 se budou střídat Němec Stefan Mücke, jenž v loňském roce slavil společně s Engem výhru v Le Mans Series, a Dán Christoffer Nygaard.

Zásadním momentem budou právě povinné zastávky.

Program úvodního podniku FIA GT1 World Championship tvoří dva osmdesátiminutové volné tréninky, vyřazovací kvalifikace, kvalifikační závod a hlavní závod. Kvalifikace je rozdělena do tří částí. Postupně bude odpadat osm nejpomalejších jezdců až do poslední desetiminutové části nastoupí osm vozů. Ty budou bojovat o pole position pro kvalifikační závod.

Ten zase rozhodne o postavení na startu v hlavním závodě, který se jede už v sobotu. Kvalifikační i hlavní jízda je vypsána na jednu hodinu, přičemž povinné bude jedno zastavení v boxech na výměnu pneumatik a jezdců. „Zásadním momentem závodu budou právě povinné zastávky. Přezouvání gum budou totiž zajišťovat pouze dva mechanici s jednou vzduchovou pistolí. Předpokládaná doba pit stopu je pětatřicet až pětačtyřicet vteřin, což může rozhodnout závod,“ dodal Enge.

Kalendář FIA GT1 World Championship 2010
17. 4.Yas MarinaSAE
2. 5.SilverstoneBritánie
23. 5.Masarykův okruhČesko
4. 7.Paul RicardFrancie
1. 8.Spa-FrancorchampsBelgie¨
29. 8.NürburgringNěmecko
19. 9.AlgarvePortugalsko
7. 11.DurbanJAR
28. 11.InterlagosBrazílie
5. 12.San LuisArgentina

Reklama