Hlavní obsah

Autokrosař Fejfar věří, že se mezi "plechovkáři" dočká titulu

PRAHA

Autokrosař Václav Fejfar v předešlých třech letech nechyběl v konečném hodnocení mistrovství Evropy na medailových pozicích mezi takzvanými plechovými vozy. Na titul ale nikdy nedosáhl. Letos by však tuto bilanci rád prolomil a přidal do své sbírky třetí kontinentální triumf. Předešlé dva tituly získal za volantem buggyny s obsahem do 1600 ccm.

Foto: www.autokros.cz

Ilustrační foto

Článek

"Oproti minulým letům se nám začátek povedl. Je to ale obrovsky náročné, jak finančně, tak časově. Musíme zůstat pokorní a na zemi. Stále se musíme věnovat přípravě auta a výsledky se dostaví. Jsme ale závodníci, chceme vyhrávat," řekl Fejfar před víkendovým pokračování seriálu ME v Nové Pace.

Třiapadesátiletý jezdec je v polovině seriálu v kategorii Touring Autocross druhý s odstupem šesti bodů za vedoucím Maďarem Tamásem Káraiem. Průběžně první místo ale opustil až o minulém víkendu, kdy se mu příliš nevydařil závod v německém Matschenbergu. Sice ovládl tréninky i rozjížďky, ale ve finále jej zastavila porucha převodovky a výsledkem bylo deváté místo, nejhorší výsledek v sezóně.

Fejfar je jediným jezdcem, který dokázal v evropském šampionátu vyhrát závod ve všech kategoriích - mezi slabšími i silnějšími buggynami a za volantem plechového auta. Ta dříve závodila v divizi I, následně přejmenované na divizi TAX a poté na Touring Autocross.

"Dlouhá léta jsem jezdil s buggynou, takže jsem 'plechovkáře' podceňoval. Jenže ono připravit plechové auto je náročnější než připravit buggynu. Vše je schované. Navíc auta jsou po závodě hodně zdevastovaná. Já jsem si nikdy nemyslel, že to tak skutečně je. Dali jsme se ale na vojnu, tak musím bojovat," uvedl Fejfar.

S "plechovkou" závodí čtvrtý rok a podle svých slov se stále učí a auto vyvíjí. "Nikdo nám neporadil, jak to postavit. Sezónu co sezónu na tom děláme změny a podle mého pocitu se letos auto povedlo nejlépe. Jsme s ním spokojení," přiznal jezdec, který je od začátku věrný Škodě Fabii.

"Já s tím autem jedu jako s buggynou a mám to tak i postavené. Zkušenosti jsme neměli a na začátku jsme se do toho trošku zamotali. Vrátili jsme se ale k prvkům, které jsme jezdili na buggyně, a ono to funguje," usmál se.

Počty jezdců se zvyšují

Radost mu dělá i zvyšující se počet závodníku v kategorii, letos se například v Nové Pace podle všeho poprvé pojede i finále B. "Zaplaťpánbůh se to začíná trochu mátořit a jede nás o trošku více. I podle toho, jaké mám zprávy, tak se staví auta i v jiných zemích, a myslím si, že v závěru sezóny by se měla představit v závodech. Jezdci si je totiž chtějí otestovat pro příští rok. Za rok to bude zajímavé," řekl Fejfar.

O víkendu se Fejfar postaví na start ve Štikovské rokli jako obhájce prvenství z loňského roku a věří, že uspěje i tentokrát.

Reklama