Hlavní obsah

Spokojený Matějovský: Náruč pohárů a polibek od Miss World

Hradec Králové

Jako první Čech v historii vyhrál Michal Matějovský závod mistrovství Evropy cestovních vozů na okruzích seriálu FIA ETCC. Povedlo se mu to na okruhu Slovakiaring u obce Orechová Potóň nedaleko Bratislavy. Během dvou závodních dní nasbíral 20 bodů.

Foto: Karel Hrnčíř

Michal Matějovský s pohárem pro vítěze a Miss World Taťánou Kuchařovou

Článek
Fotogalerie

Michal Matějovský startoval za tým SEAT SPORT Slovakia s vozem SEAT León TDi v kategorii S2000, připraveným španělským týmem SUNRED.

„Vůz přivezli ze Španělska dva dny před závodem. Nebylo mnoho času na seznámení. S autem tohoto typu jsem už ale závodil, mělo pouze méně koní. Auto bylo perfektně připravené, takže nebyl problém si na něj zvyknout. Slovenský okruh mi také vyhovuje, takže po testovacích jízdách jsem byl spokojený," ohlédl se Michal Matějovský za úspěšným dvojzávodem.

Po výměně motoru první body

Hned v kvalifikaci zajel 2. místo, když skončil těsně za svým španělským kolegou Fernandem Monjem, který startuje na shodném voze SEAT León TDi, rovněž připravovaným španělským týmem SUNRED. „S výsledkem kvalifikace jsem byl spokojen. Musím přihlédnout i k tomu, že se jednalo po delší době o můj první start na vrcholném mezinárodním podniku. Cesta k druhému místu v kvalifikaci však nebyla jednoduchá. Někde v devátém kole prvního sobotního volného tréninku došlo k poruše motoru, který jsme pak museli vyměnit," líčil už s ulehčením nepříjemné chvilky Matějovský.

„Vynechali jsme druhý volný trénink a s novým motorem jsem nastoupil až do oficiálního měřeného tréninku před kvalifikací. V ní jsem pak zajel druhý nejrychlejší čas, který nebyl až do konce kvalifikace překonán. To mi zajistilo místo v první řadě na start úvodního nedělního závodu a zároveň první dva body," dodal.

Dvakrát stupně vítězů

První závod Matějovský proměnil ve strhující bitvu s lídrem seriálu, kterým je Španěl Fernando Monje. Souboje o každý metr dráhy dokázal nakonec proměnit ve vítězství v prvním závodě. „V prvním závodě se mi povedl letmý start, ale udržet vedoucí pozici nebylo vůbec jednoduché. Nakonec se mi to podařilo," ohlédl se Matějovský za prvním závodem.

Před druhým si vyměnili jezdci místa na startovním roštu. Vítěz startuje až ze čtvrté řady. Přesto Matějovský po bravurní jízdě dokázal dojet do cíle na vynikajícím druhém místě. „Druhý závod byl jiný, protože pro mne byl start komplikovanější. I tak jsem dojel druhý. Jsem také rád, že divácká kulisa na Slovensku byla opravdu výborná. Za naším týmem dorazila řada fanoušků, kterým patří dík," liboval si Matějovský.

Po sečtení bodového hodnocení, kdy ke dvěma bodům z kvalifikace přidal deset za první a osm za druhé místo, stal se s dvaceti body celkovým vítězem slovenské části FIA ETCC. Při tom v prvním závodě čtyřdílného seriálu mistrovství Evropy nestartoval.

Blahopřání Miss World Kuchařové

Radost mu udělala i návštěva modelky a Miss World Taťány Kuchařovové. „Její gratulace mne velmi potěšila. Děkuji také celému týmu SEAT SPORT Slovakia a jeho šéfovi Vlado Hybáčkovi za přípravu závodního víkendu a také týmu SUNRED, který se perfektně staral o můj vůz," ohlédl se za závody FIA ETCC spokojený Michal Matějovský.

„Michala znám několik let a vždy jsem mu fandila. Jsem ráda, že jsem mohla navštívit tyto úžasné závody a být u toho, když je Michal dotáhl do vítězného konce. Okruh Slovakiaring je poměrně nový a velmi se mi líbí. Překvapil mne také zájem diváků. Tribuny byly plné a atmosféra nedělních závodů vynikající. Michalovi přeji do dalších závodů jen a jen samé úspěchy," řekla Taťána Kuchařová.

Radost z vítězství nemohlo českému jezdci zkazit ani malé nedopatření při vyhlašování celkových výsledků, kdy došlo k záměně pořadí na 1. a 2. místě. „Všichni jsme si mysleli, že se vyhlašují výsledky 2. závodu, ale až po oficiálním vyhlášení se zjistilo, že se jednalo o vyhlášení celkových výsledků a tudíž došlo k omylu. V zákulisí jsme si s Petrem Fulínem, který si také vedl výborně, poháry vyměnili," usmál se nad záměnou Michal Matějovský.

Matějovský má v plánu ještě jeden závod seriálu ME, ale je možné, že vzhledem k dobrému výsledku a šanci na titul evropského šampióna pojede ve druhé polovině května v Salcburku a v červnu v Imole. Čeká ho i domácí okruhový šampionát ve sprintech a závěr bakalářského studia na vysoké škole.

Reklama