Hlavní obsah

Jako by mi auto prostřílel kalašnikov, vzpomíná na horké chvíle trucker Lacko

Praha

Osmadvacetiletý český jezdec Adam Lacko vstupuje do svojí devatenácté závodní sezóny. Úspěchy sbíral na okruzích v cestovních vozech a v posledních letech za volantem tahače na okruzích. Třikrát byl v seriálu mistrovství Evropy bronzový. Za rok 2012 pak dosáhl doma velmi ceněné pocty - získal Zlatý volant. „Ten si cením hodně vysoko,“ prozradil v rozhovoru pro Sport.cz rodák z Čeladné.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Trucker Adam Lacko na slavnostním vyhlášení ankety Zlatý volant 2012 v pražském Top Hotelu.

Článek

Co pro vás znamená Zlatý volant v kategorii okruhů?

Strašně moc, cením si ho hodně vysoko. Vždyť zatím jsem získal v roce 2004 Cenu Jiřího Sedláře, ale v hlavní kategorii jsem nikdy nevyhrál. Pro mne to bylo velké překvapení, z něhož mám obrovskou radost. Dvanáctinásobný vítěz Tomáš Enge dostal trest za doping, ale pořád nás na tu krásnou trofej bylo hodně. Spíš jsem čekal, že ji získá Petr Fulín, na okruzích si vedl výborně.

Vy jste byl bronzový v mistrovství Evropy tahačů. To se vám zdá málo?

Je to úspěch, bronz jsem obhájil, ale s obrovským štěstím. Můj týmový kolega Němec Markus Östreich pokazil poslední závod v Le Mans a při mně stáli všichni bohové automobilových závodů. V sezóně jsem stál sice dvanáctkrát na stupních vítězů, z toho dvakrát na nejvyšším, ale úplně nejlepší sezóna to nebyla. Určitě ale jedna z těch vydařených.

Jak jste jako Valach zazimoval?

Odpočívám, ale také posiluji, udržuji se v kondici. Jsem také v těsném kontaktu s týmem MKR Technology. Stavíme úplně nový vůz. Od základu, tedy šasí, motor, prostě všechno. Naším problémem v soubojích s vozy MAN byl kroutící moment. To by se mělo změnit. Už v březnu vyjedeme na testy, moc se těším.

Třikrát jste byl v evropském šampionátu celkově třetí. Co vám chybí k titulu?

Konkurence je velká, ale s novým autem se chci o titul opravdu poprat. Pokud bude skutečně tak dobré, šance je reálná. Já pro to osobně udělám maximum. Loni na nás měl MAN velký náskok, celou sezónu jsme je doháněli. Letos by to mělo být jiné.

V týmu jste s hvězdami Němcem Markusem Östreichem a Švýcarem Marcusem Bösigerem. Jak vypadá spolupráce?

Je velmi dobrá a oba mě berou jako sobě rovného. Vedení týmu nám vždy zdůrazňuje, abychom bojovali každý za sebe, ale máme se vyhnout vzájemným ostrým střetům. To dodržujeme a dokážeme si vzájemně i poradit a pomoct.

Tahače vypadají jako monstra, v nichž se jezdci nemůže nic stát, ale při jejich ostrých kontaktech létá plech, kamení, hoří pneumatiky... Zažil jste za volantem nějkou hodně horkou chvilku?

To víte, že ano. V roce 2011 došlo na okruhu v Le Mans k obrovské havárii několika vozů. Byli v tom třeba Albacete nebo Han, a spousta dalších. Já jsem sice do nikoho nevletěl, moji strážní andělé mě tím nějakým zázrakem provedli, ale jak tam létal plech, točila se auta, létal kolem štěrk a pravou stranu auta jsem měl, jako by mi ji někdo prostřílel kalašnikovem. Kamínky jsem dokonce vysypával i z bot...

Jezdil jste úspěšně seriály cestovních vozů - Octavia Cup, Porsche Cup, GT3 a další. Nelákají vás opět cestovní automobily?

Není to o lákání... S mým tátou, který mi hodně pomáhá, jsme se shodli, že pro mne bude nejlepší startovat v továrním týmu, s kvalitním zázemím. Přesně tohle jsem našel v týmu MKR Technology, který má plnou podporu Renaultu a mne tu berou jako jezdce rovnocenného s ostatními hvězdami. Mám výborné podmínky a jak už jsem řekl, pokud bude nové auto v této sezóně dobře fungovat, poperu se o titul v mistrovství Evropy tahačů.

Reklama