Hlavní obsah

Matějovský útočí na titul, Kout v Brně obhajuje. Magnetem vozy F1

Praha

Zajímavý program nabídne závodní víkend na brněnském Masarykově okruhu. V silné mezinárodní konkurenci cestovních i formulových vozů a superkartů by Češi rozhodně neměli hrát podřadnou roli. Michal Matějovský chce upevnit vedení v seriálu ME cestovních vozů, triumf v evropské sérii Superkart pak bude obhajovat Adam Kout. A diváci se mohou těšit rovněž na jízdy dvou monopostů formule 1, které budou usilovat o zlomení traťového rekordu.

Foto: archiv M. Matějovského

Michal Matějovský si chce v Brně upevnit první místo v seriálu mistrovství Evropy.

Článek
Fotogalerie

Čerstvý mistr Evropy v motokárových „formulích" superkartech Adam Kout bude obhajovat prvenství v seriálu European Superkart Series. „Nejde sice o titul mistra Evropy, ale jedná se o velice prestižní seriál, v němž obhajujeme prvenství. Pochopitelně chci v Brně zvítězit. Doma nejsem k vidění tak často, ale stačilo pár testovacích jízd, abych si v hlavě brněnský okruh oživil. Raději bych závodil na suchu, bylo by to příjemnější i pro diváky, ale umím jezdit rychle i na mokru," říkal Kout.

Řídit bude motokáru z dílen MS Kartu, což je firma prvního českého mistra Evropy Milana Šimáka, který vyrábí šasí pro evropskou špičku a Kout je jeho továrním jezdcem. Poprvé usedne v závodě za volant superkartu i mladý jezdec Jiří Forman. „Na mně není takový tlak jako na Adama, i když to bude moje premiéra v této kategorii, nerad prohrávám," naznačil, že by zkušenějšího kolegu chtěl v Brně pořádně prohnat. Superkarty jsou považovány za malé formule, které jsou hodně rychlé a nezávodí na motokárových tratích, ale na klasických autodromech.

Formanův otec Miroslav, sice před lety se závoděním skončil, ale zažil neuvěřitelný návrat. „Dostal jsem nabídku, abych jel za nemocného Davida Vršeckého závod tahačů v Číně. Přijel jsem tu výzvu a usedl do trucku, který jsem neznal. Skončil jsem dvakrát čtvrtý a s týmem třetí. Za čtrnáct dní tam jedu znovu. Trucky jsou v Číně populární. Autodrom byl plný, přenos v televizi sledovalo sto miliónů diváků," nabídl Miroslav Forman zajímavý zážitek.

Udělat výrazný krok k prvenství

Michal Matějovský vede po třech dvojzávodech evropský šampionát cestovních vozů v kategorii FIA ETCC S2000. „Brno otevře druhou polovinu, k titulu je ještě daleko, další závody se jedou v Zolderu a Perguse, ale na domácí trati chci udělat důležitý krok k celkovému prvenství. Naposledy se mi v Brně moc nedařilo, tentokrát mi stáj Křenek Motorsport připravila BMW 320 si perfektně, což potvrdily testy. Samozřejmě doma chci uspět co nejlépe i kvůli českým fanouškům, partnerům týmu a spoustě známých, kteří přijedou," přiznal Matějovský.

Šampionát skončí 11. října a Matějovský věří, že vybojuje triumf jako dárek pro čerstvý přírůstek do rodiny: přesně za měsíc by se měl totiž stát otcem.

Když přišla řeč na souboj s Koutovým superkartem, měl jasno. „Adamova kapotovaná motokára je rychlejší. Je lehčí, má lepší výjezd ze zatáček. BMW je sice absolutně rychlejší, ale to lze využít jen na rovinkách," nabídl srovnání. Konkrétně v Brně je podle testovacích časů superkart rychlejší o patnáct sekund. Oba jezdci by se nebránili výměně svých pozic v rámci nedělního programu jako zpestření pro diváky. To se líbilo i jejich šéfům - Josefu Křenkovi a Milanu Šimákovi. „Mně by to vyšlo výrazně levněji," usmál se Šimák v narážce na případný karambol „nováčka" za volantem.

Formule o rekord okruhu

Už v pátek 4. září začne program v Brně tréninkovými jízdami. O evropské body se bude závodit v sobotu a v neděli. V žádné z kategorií, které se na okruhu představí, nebudou chybět domácí borci včetně jediné české formulové závodnice Veroniky Ciché. „Podle přihlášek se sejde skutečně vynikající konkurence," slíbil tiskový mluvčí brněnského autodromu Jiří Smetana.

Velkým magnetem pro fanoušky by měl být start dvou monopostů formule 1 - vozu Toro Rosso z roku 2006, s nímž závodil Vitantonio Liuzzi, a Jaguaru z roku 2004, který řídil Mark Webber. Do kokpitů usednou soukromí jezdci a oba vozy by měly aspirovat na překonání traťového rekordu 1:43,260 min., který od roku 2010 drží Ital Filippi s Lolou.

Reklama

Související témata: