Hlavní obsah

Kopecký: Nikoli smůla, ale vlastní chyby nás připravily o stupně vítězů

MONTE CARLO

Nemluvil o prokletí, nehledal výmluvy. Jan Kopecký, český pilot Škody Motorsport, po dnes skončené Rallye Monte Carlo hodnotil páté místo po příjezdu do servisní zóny vyrovnaně. Žádný splín či snad slzy, že na druhého muže loňského pořadí seriálu Intercontinental rallye challenge s Fabií S2000 nezbylo místo na stupních vítězů tak jako na týmové kolegy Hänninena a Vuilloze, kteří skončili na druhém, respektive třetím místě.

Foto: Škoda Auto

Jak Kopecký za volantem vozu Škoda Fabia S2000.

Článek

Mrzí vás hodně, že pod prvním umístěním týmu Škoda na stupních vítězů při legendární rallye Monte Carlo nebude vaše jméno?

Ne. Za absenci na stupních vítězů si můžeme sami. Příště musíme být lepší.

Co vás o pozici mezi třemi nejlepšími připravilo?

Naše vlastní chyby. Nejprve jsme na druhém měřeném úseku trefili kámen a museli jsme měnit kolo přímo na trati. V tu chvíli bylo po nadějích na dobré umístění. Prostě jsem zajel do kraje více, než jsem měl. A pak přišel ve čtvrtek druhý defekt, o němž jsme ani nevěděli. Loni jsme přitom neměli problém tohoto typu ani jeden. Snad jsme si vše vybrali.

Minulý rok jste přišel o naději bojovat o vítězství hned v prvním měřeném úseku, když nefungoval posilovač řízení. Co se vám honilo hlavou, když jste i letos hned v úvodu ztratil velké množství času?

Člověk nic neudělá. Nemá smysl se tím nějak více zaobírat. Určitě jsem si neříkal, že je pro mě zdejší rallye zakletá. Naopak jsem byl posílen loňskou zkušeností. Snažil jsem se jet koncentrovaně až do cíle, abych s autem někde nepraštil a nemusel odstoupit úplně.

Jak svízelné letos bylo vybojovat páté místo s ohledem na hodně proměnlivé podmínky na trati, kde se střídal led, tající sníh a suchý či mokrý asfalt?

Měli jsme vše dobře podchycené informacemi našich předjezdců. I proto jsem vše ustál bez problémů. Ani místy naházený sníh od diváků mě nerozhodil. Špióni mi totiž hlásili, kde je velký dav lidí, takže jsme čekali, že by na silnici mohl být sníh. Ale je pravda, že při průjezdu legendární zkouškou Col de Turini přímo na vrcholku byl úsek dlouhý čtyři sta metrů kompletně pod sněhem a tam jsme takovou nadílku nečekali.

Vycházela vám volba pneumatik?

Vůbec. Měli jsme prakticky pokaždé odlišné od Juhy Hänninena. Prostě jsme se netrefovali. Ale informace od špiónů jsme měli perfektní. Většinou jsme sázeli na jistotu, která byla někdy až příliš pomalá...

Byla pro vás kromě soupeřů protivníkem i délka soutěže, která začala v úterý večer a končila v sobotu v jednu hodinu ráno a celkově měřila přes 1600 kilometrů?

Ne. Bezprostředně po dojezdu jsem se cítil fyzicky výborně. Klidně jsme si mohl jít zaběhat. Vážně jsem se vůbec necítil unavený nebo nevyspalý. Ani více než čtyři sta měřených kilometrů mně nijak nevadilo.

Stačil jste vnímat až neuvěřitelné množství fanoušků z Česka, kteří na soutěž dorazili?

Pochopitelně. České vlajky a bengálské ohně typické pro naše příznivce nelze přehlédnout. Moc jim děkujeme za podporu.

Škoda se jim odměnila umístěním všech třech továrních vozů mezi prvními pěti v cíli, navíc další dvě Fabie S2000 byly do deváté příčky...

Jde o ojedinělý úspěch a jen dokazuje kvalitu auta, které od minulé sezóny ještě zrychlilo.

Na nejvyšší příčku však vystoupal Mikko Hirvonen při premiéře Fiesty S2000. Šlo o mimořádný výkon finského vicemistra světa, který běžně v IRC nestartuje, nebo je nový vůz Fordu tak dobrý?

Myslím, že aspektů úspěchu našeho soupeře je více. Mikko má pochopitelně hodně zkušeností. Ale je třeba vidět i fakt, že kdyby nové auto jeho týmu nebylo dobře připravené, rozhodně by takový vůz na startu nebyl.

Reklama

Související témata: