Hlavní obsah

Hänninena k druhému místu v Monte Carlu dovedla defenzivní taktika

MONTE CARLO

Těžké zklamání z minulého roku vystřídala euforie. Před dvanácti měsíci se finský pilot továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen při soutěžní premiéře za volantem Fabie S2000 poroučel ze slavné Rallye Monte Carlo už v prvním dnu. Na 78. ročníku legendární soutěže, který skončil v sobotu, slavil senzační druhé místo. „Jsem neskutečně nadšený, jde o fantastický úspěch,“ rozplýval se v rozhovoru pro Právo a Sport.cz.

Foto: Robert Pratta, Reuters

Juho Hänninen s Fabií S2000 na trati Rallye Monte Carlo.

Článek

Můžete porovnat své dva starty ve Fabii S2000 v Monte Carlu, kde jste v minulém roce soutěž vůbec nedokončil a letos jste dojel na vynikajícím druhém místě?Před rokem jsem chtěl dokázat oprávněnost místa v továrním týmu. Tak moc jsem toužil po úspěchu, že jsem hodně riskoval. Mnohdy až za hranicemi. A to se mi stalo osudné. Naproti tomu v letošním roce jsem zvolil jinou taktiku. Jel jsem obezřetněji, řekl bych defenzivněji s menší dávkou agresivity. A výsledkem je druhé místo.

Nestrhly vás ani poslední měřené úseky, kdy se před vás protlačil Francouz Ogier, jemuž nakonec nevydržel vůz, ze soutěže odstoupil a vy jste tak přeci jen získal druhé místo?Vážně ne. Ogier jel v pátek skutečně výborně. Snažili jsme se rovněž tlačit a zrychlit, ale jak už jsem řekl, pořád jsem jel s rozumem. Nechtěl jsem vyletět. Navíc volba pneumatik na poslední průjezd nebyla optimální.

Mohl jste udělat více pro případné vítězství?Měl jsem být rychlejší... Ale vážně. Možná jsem párkrát mohl zvolit lepší pneumatiky, ale celkově jsem se do výběru poměrně trefoval, takže mě vážně nic nenapadá. Myslím si, že konečné druhé místo je fantastické.

Škoda slaví první umístění na stupních vítězů v Monte Carlu v absolutním pořadí. Co takový výsledek znamená pro vás osobně?Pro nás všechny jde o vynikající začátek sezóny. Těžko jsme si mohli představit lepší.

Jel Hirvonen vážně tak skvěle, že měl v cíli velký náskok?Bezpochyby měl k dispozici kvalitní auto, ale hovořily pro něj především zkušenosti z dob pořádání mistrovství světa v Monte Carlu.

Máte za sebou dvanáct měsíců v týmu Škoda Motorsport. Pominete-li poslední vydařený závod, jak předešlý rok hodnotíte?Loni jsem začal při soutěži v Monaku havárií, ale i tak byl start sezóny pro náš tým super, protože jsme ukázali potenciál vozu. Pak jsem osobně zažil několik zklamání. Největší při soutěži na Azorských ostrovech, kde jsem urazil kolo a následně ještě havaroval. Vrcholem naopak byly výhry v Rusku a ve Finsku.

Připsal jste si vítězství v Ruské rallye v sérii IRC, dominoval skupině N při soutěže mistrovství světa ve Finsku, kde jste vyhrál 21 erzet z 23. Ale který konkrétní okamžik budete mít spojený s loňskou sezónou?Nikdy nezapomenu na triumf v Rusku. Když jsem viděl, jak šťastní byli všichni v týmu, šlo o nepopsatelný moment.

Byl jste jen dvakrát na pódiu při závodech IRC. Nebyl jste přeci jen zklamaný z vlastních výsledků?Před sezónou jsem věděl, že nemohu čekat zázraky na asfaltových soutěžích. Hlavně na pomalejších a technických pasážích jaké jsou třeba v San Remu se pořád musím hodně učit. Ale hodně jsem se na tomhle povrchu zlepšil. V minulosti v různých týmech jsem v autě během testování najezdil jen desetinu kilometrů proti Škodě. Tady jsem od cítil za každé situace obrovsky silnou podporu.

Jak moc vám k srdci za minulý rok přirostlo Česko?Mám rád vaši zemi i kulturu. Nejvíce se mi líbí Praha a její historické budovy. Když si promítnu ty minulé měsíce, určitě jsem v Česku prožil minimálně polovinu roku. Velmi mi zachutnalo plzeňské pivo. Po prvním ochutnání jsem měl zvláštní pocit, šlo o odlišnou chuť ve srovnání s finským pivem. Ale když jsem si dal druhou, už mi zachutnalo a nyní si plzeňský mok kupuji i ve Finsku. Je v něm přece spoustu minerálů, jak se v Česku říká. Velmi chutná je i vaše kuchyně. Za minulý rok jsem určitě ochutnal na padesát druhů polévek.

Reklama