Hlavní obsah

Rallye Dakar se pojede potřetí za sebou v Jižní Americe

PAŘÍŽ

Legendární dakarská rallye se uskuteční příští rok potřetí v řadě na jihoamerickém kontinentu. Posadky opět zavítají na území Argentiny a Chile, start a cíl budou už tradičně v Buenos Aires. Na tiskové konferenci to v úterý oznámil ředitel soutěže Etienne Lavigne. Slavná pouštní rallye se uskuteční od 1. do 16. ledna 2011.

Článek

Rallye Dakar se do Jižní Ameriky přesunula v roce 2009 poté, co byl předchozí ročník kvůli teroristické hrozbě v africké Mauritánii zrušen. Na černém kontinentu se předtím motoristická soutěž konala už od roku 1979.

Své rozhodnutí zůstat v současném dějišti organizátoři odůvodnili nadšením jihoamerických fanoušků a výbornými vztahy s oběma hostitelskými zeměmi, i když ze strany jezdců zazněl po letošním ročníku signál, aby se Dakar vrátil do Afriky.

O víkendu odsouhlasila pokračování Rallye Dakar na území Chile tamní vláda, bylo to ovšem s podmínkou. Soutěž se totiž nemůže v nadcházejícím ročníku tolik jako v minulosti opřít o státní rozpočet, který je po ničivém zemětřesení z konce února hodně napjatý. Podle deníku El Mercurio země místo sedmi milionů dolarů (131,3 miliónu korun) vynaložených na předchozí dva ročníky tentokrát zaplatí o dva milióny méně.

Češi by raději jeli v Africe

Názory českých "dakaristů" na pokračování slavné vytrvalostní soutěže na západní polokouli jsou protichůdné. "A sakra," reagoval šéf stáje KM Racing Martin Macík. "Pořadatel musí nejdřív oznámit podmínky, na kolik nás to přijde. Teprve pak se tím začneme pořádně zabývat," pokračoval řidič kamiónu Liaz, který letos dosáhl čtvrtým místem nejlepšího letošního českého výsledku v dakarském maratónu. "S účastí počítáme. Já se tam asi také vypravím, ale teď si nejsem jistý, jestli budu sedět za volantem."

Moc velkou radost z jihoamerické volby neměl ani pětinásobný vítěz soutěže čtyřkolek Josef Macháček, který letos musel z Dakaru kvůli zranění odstoupit. "Tušil jsem to, ale jsem už zase připravený a ve formě. O víkendu jsem vyhrál italskou Baju, a to mi dodalo sebevědomí. Jen doufám, že se pořadatelé trochu poučí a trať bude pro nás příznivější. Jinak ale víme do čeho jdeme. Opět se budeme muset vyrovnat hlavně s nepříjemným prachem," dodal další člen KM Racingu.

Jediný z oslovených, kdo neměl proti jihoamerické variantě námitky, byl Aleš Loprais. "Jednoznačně to vítám, jižní Amerika je jistota, že se pojede. Riziko, které vzniklo v roce 2008 už nechci zažít. Hlavně, že má Dakar pořadatele a nezmizí ze světa. Je mi jedno, kde to bude," vyjádřil se Loprais, kterému nevadí ani složitá a zdlouhavá doprava závodní techniky přes Atlantik. "Musíme mít dřív připravená auta, ale jinak to není dražší než když se Dakar jezdil v Africe," pravil řidič Loprais Tatra Teamu, jenž ale oba jihoamerické ročníky nedokončil.

Reklama

Související témata: