Článek
Přestože Dakar absolvoval s technickými problémy, prohlídka neobjevila žádné větší závady. "Ověřili jsme si, že přední náprava, se kterou byly největší potíže, je v pořádku a v pohodě jsou i brzdy," pochvaloval si šestinásobný vítěz pouštní rallye, který letos skončil sedmý.
Během závodu se potýkal se závadami na přepouštění paliva a dohušťování kol. Šance na vítězství posádce definitivně vzaly prasklé přední hřídele. Loprais se tak opět musel sklonit před ruskými kamazy.
Ruská filozofie je jiná
"Rusové mají jinak stavěné auto. Je to závodní speciál, do kterého investovali hodně peněz. My ale touhle cestou jít nechceme. Dakar vždycky byl o upravených vozech sériové výroby a ne o závodních autech," řekl Loprais.
Příští rok se prý pokusí opět navázat na své předchozí úspěchy, možná se ale bude muset obejít bez navigátora Josefa Kaliny. "Vždycky se nechám přemluvit, ale teď už cítím, že na vrcholový sport to v pětapadesáti není," vyslovil Kalina pochybnosti nad další účastí.
"Letos jsme nebyli v dobré zdravotní formě a technické problémy vždycky ty lidské potíže ještě znásobí. Nakonec z toho bylo utrpení," dodal.
Kontrolu absolvovala i doprovodná tatra Bedřicha Sklenovského. "To je veterán, závodila už v roce 1986, taky jí říkáme babča. Ale jako doprovod je pořád výborná," ocenil Loprais.