Hlavní obsah

Kopecký vyhrál Horáckou rallye a stal se mistrem

TŘEBÍČ

Novým králem českého rallyeového sportu je Jan Kopecký. Dvaadvacetiletý jezdec, závodící s podporou továrního týmu Škoda Motorsport, vyhrál podle zatím neoficiálních výsledků závěrečný díl domácího mistrovství Horáckou rallye Třebíč a radoval se z premiérového titulu. Druhé místo obsadil na Vysočině i v celkové klasifikaci seriálu šampion z předchozích dvou let Václav Pech.

Foto: eWRC.cz/Martin Bobek

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC na trati první etapy Rallye Tatry - Valašské rallye.

Článek

Souboj Kopeckého s Pechem byl od pátečního startu hlavní atrakcí osmého dílu domácího mistrovství. Kopecký obhajoval v Třebíči vítězství z minulých dvou ročníků soutěže a byl v psychické výhodě, protože mu k životnímu úspěchu stačilo obsadit páté místo za předpokladu, že jeho hlavní sok vyhraje.

Oba jezdci od první rychlostní zkoušky dosahovali téměř shodných časů a přetahovali se o vedení v průběžném pořadí. Většinu času měl mírně navrch Pech, v šestnácté erzetě měl ale defekt, ztratil dvacet vteřin a bylo rozhodnuto. Kopecký pak dovezl svou Fabii WRC bezpečně do cíle a připsal si čtvrté letošní prvenství v českém šampionátu za sebou.

Kopecký: Pohodová soutěž

"Měli jsme jednoznačný úkol dojet do cíle do pátého místa. To se nám povedlo, takže jsme šťastní," radoval se v cíli Kopecký, který soutěž nazval ze svého pohledu pohodovou. "Celý tým odvedl skvělou práci, takže jsme neměli žádný vážnější problém," ocenil bývalý okruhový jezdec činnost mechaniků Škoda Matador týmu. Spolujezdec Filip Schovánek označil za nejtěžší první vítězství na Horácké rallye v roce 2002. "To bylo totiž naše první prvenství ve velkém šampionátu. Letos to ale bylo trochu nervóznější," řekl Schovánek.

Pech pouze litoval, že měl v polovině sobotní etapy hned dva defekty. "Do té doby jsme jezdili s Honzou vyrovnané časy. Byli jsme v pár vteřinkách, což jsme ani nečekali," uvedl Pech. Jeho šance na obhajobu titulu byla před startem pouze teoretická. Přesto pilot EuroOil týmu věřil, že by to mohlo vyjít. "Čekali jsme do poslední chvíle, jestli to nevyjde. Chtěli jsme Honzu přinutit svou jízdou k chybě, bohužel jsme ji první udělali my," pokrčil rameny Pech.

Trinerova technika na Kopeckého s Pechem nestačila

Třetí pozice patřila od startu do cíle Emilu Trinerovi, který vedle vedoucí dvojice jako jediný disponoval speciálem WRC. Bývalý tovární jezdec Škody, momentálně startující se seatem, si jel prakticky vlastní závod. Na Kopeckého s Pechem jeho technika nestačila, proti produkčním vozům měl ale velký náskok.

Výsledkem tak byla celková ztráta téměř šest minut na lídra, ale čtyřminutový odstup od čtvrtého Karla Trojana s 'enkovým' mitsubishi. Triner se díky dnešnímu třetímu místu posunul na celkovou čtvrtou pozici v mistrovství. Bronzového Romana Krestu, jenž závěrečné dvě soutěže vynechal, už ohrozit nemohl.

"Od začátku jsme věděli, že lepší než třetí nebudeme. Na první dva nemáme, což se nakonec potvrdilo," řekl realisticky Triner. Se skutečností, že před i za sebou měl velký odstup, problém neměl. "To bylo jednoduché. Radši ale jezdím ve větší skupině, která závodí o umístění," dodal Triner.

Výsledky:
1. Kopecký, F. Schovánek (Škoda Fabia WRC) 1:45:47,8 hod., 2. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) -28,8, 3. Triner, Hůlka (Seat Cordoba WRC) -5:41,0, 4. Trojan, Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VII) - 10:01,8, 5. Votava, Synáč (Mitsubishi Lancer EVO VIII) -11:03,8, 6. Berger, Váňa (Ford Escort Cosworth) -11:30,9, 7. Chvojka, Chvojková (Ford Escort Cosworth) -11:34,4, 8. Cais, Ondrejčík (Mitsubishi Lancer EVO VII) -11:41,5, 9. Štěpán, Hoferek (Mitsubishi Lancer EVO VII) -11:48,7, 10. Poulík, J. Novák (Mitsubishi Lancer EVO VI) -12:04,3.
Konečné pořadí:
1. Kopecký, F. Schovánek 182 bodů, 2. Pech, Uhel 158, 3. Kresta, Tománek (Ford Focus WRC) 103.

Reklama

Související témata: