Rubriky:

Rallye

Plán Škody: z dobrých výsledků pravidlo, ne výjimku

2. listopadu 2004 10:35 - PRAHA

Sedm bodů v mistrovství světa jednotlivců a vyhraná rychlostní zkouška při Německé rallye, to je výčet nejblyštivějších letošních úspěchů týmu Škoda Motorsport v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Po roce věnovaném vývoji Fabie WRC však největší výzva v podobě absolvování kompletní sezóny 2005 na mladoboleslavskou stáj teprve čeká.

 

Škoda Motorsport/Ralph Hardwick

"Výkon fabie se zlepšil," je přesvědčen Martin Mühlmeier, vedoucí týmu Škoda Motorsport. "Naše auto je nyní mnohem konkurenceschopnější," pochvaluje si Armin Schwarz, německý pilot. "Rozhodnutí obsadit jen vybrané podniky se ukázalo jako dobrý tah. Před naším návratem je rozhodně na co se těšit," přitakává Roman Meliška, mluvčí týmu.

Zklamání na Akropoli přebilo skvělé Finsko

Mladoboleslavská stáj nasadila Fabii WRC do světového šampionátu místo octavie v minulém roce, jenže výsledky nebyly podle očekávání. A tak se tým rozhodl v letošní sezóně absolvovat jen vybrané podniky a věnovat se vývoji fabie.

Prvních pět podniků sezóny stáj Škoda Motorsport vynechala. Pak přišel start na Akropolis rallye. A žádný z vozů nedojel do cíle. "Z toho výsledku zavládlo lehké zklamání. Přece jen šlo o první soutěž po delší pauze. Ale i to patří k rallye," vzpomíná Meliška.

Při dalším startu ve Finsku přišel hodně velký úspěch. A hodně potěšující. Fin Paasonen angažovaný jako třetí pilot skončil šestý, jeho krajan Gardemeister osmý. V Německu pak získal Gardemeister další dva body za sedmé místo. A domácí Armin Schwarz vyhrál s fabií první rychlostní zkoušku!

Jako na houpačce

Následně přišly soutěže, kdy byly výkony jako na houpačce. Solidní časy řadící jezdce mladoboleslavských vozů mnohdy mezi tři nejlepší střídaly výkony slabší. Tak tomu bylo při rallye ve Velké Británii, na Sardinii, Korsické rallye, kde urval Schwarz bod za osmé místo, i ve Španělsku. Poslední soutěž v Austrálii tým neabsolvuje.

"Naše kolísavé výkony mě trápí. Naším hlavním úkolem do začátku nové sezóny je naučit se balancovat na hraně znamenající úspěch. To je další krok, který nás čeká," říká Schwarz. "Opakovaně jsme ukázali, že auto může být hodně v popředí. Jen to nesmí být výjimkou, ale pravidlem," přitakává Meliška.

O přiblížení vozu k absolutní špičce nikdo nepochybuje. "Práce, které jsme se věnovali během naší přestávky, se ubírala správným směrem," přesvědčuje Schwarz.

"Splnili jsme úkol. Byl patrný celkový posun fabie. Vedoucím týmům jsme se mnohem více přiblížili. Mnohdy bylo vidět, jaké jsou před námi možnosti, pokud dokážeme dílčích výsledků dosahovat konstantněji," naznačuje i Mühlmeier, že jeho týmu chybějí stabilnější výkony.

Možná přijde McRae

Mladoboleslavská stáj pojede v roce 2005 kompletní MS. "Ještě nás čeká spousta práce," varuje Mühlmeier. "Budeme se souběžně věnovat vývoji a testování. Na prosinec jsou nachystány velké testy před Monte Carlem a Švédskou rallye," nastiňuje program Meliška.

Probíhat budou i jednání o složení posádek. Jisté místo má Schwarz. O druhém jezdci se jedná. A ve hře je i jméno nejblyštivější: Skot Colin McRae, bývalý mistr světa.

"Má eminentní zájem se vrátit do šampionátu za volantem ve fabii. Byl potěšen jízdními vlastnostmi. Měl pár nápadů, co by se mohlo zlepšit. Máme dva až tři týdny na vyřešení obsazení jezdců. Ale McRae takřka jistě nepojede v našich barvách celý šampionát," přibližuje zákulisní jednání Meliška.

Spekuluje se, že druhé auto nebude mít stálého pilota. Toho by tým angažoval soutěž od soutěže. Pak by třeba došlo i na některého z českých jezdců, kteří se letos ve fabii rovněž představili. Jan Kopecký ve Španělsku však po chybě, kterou označil za lajdáckou, nedojel. Roman Kresta v Německu dopadl stejně.

Radek Malina, Právo

Zrušit