Hlavní obsah

Vrátný nemluví pravdu. Nikdo z Bonver Dakar Projektu mě neoslovil, tvrdí Aleš Loprais

Frenštát pod Radhoštěm

Český pilot Aleš Loprais pojede Dakar 2013 se starší tatrou, která v Jižní Americe závodila před dvěma roky. Závěr roku tráví na Valašsku a v plné práci na novém autě, které se nepodařilo dodělat na nadcházející ročník. Mrzí ho však nepravdivé řeči o tom, že byl osloven, aby se připojil k akci exkolegy Tomáše Vrátného Bonver Dakar Projekt. „Nikdo mě neoslovil,“ tvrdí v rozhovoru pro Sport.cz

Foto: Petr Horník, Právo

Pilot kamiónu tatra Aleš Loprais.

Článek

Řidič jedné ze závodních tater a zakladatel Bonver Dakar ProjektuTomáš Vrátný řekl, že vy jste byl první, na koho se s myšlenkou velkého týmu obrátil...

Nemluvil pravdu. Neobrátil se na mne a neozval se ani nikdo jiný z projektu.

Šel byste do toho, kdyby vás oslovili?

Není to o kdyby, ale o tom, sednout si ke stolu a říct si, co by to obnášelo, pravidla a podmínky. Takže nemohu říct ani ano ani ne, protože o vnitřních záležitostech projektu nic nevím. V každém případě klukům přeji úspěch. Věřím, že budeme soupeři, kteří si nebudou házet klacky pod nohy.

Dakar 2012 jste jel v jednom týmu s Vrátným, kterému jste připravili i tatru. Ale rozchod rozhodně nebyl ideální. Proč?

Nebudu to řešit přes média, to bychom si měli vyříkat mezi čtyřma očima. Řeknu to jedinou větou: Nemluví pravdu a dluží.

Vraťme se k vašemu startu na nadcházejícím Dakaru. Co od něj očekáváte?

Nebudu vydávat velkohubá prohlášení. Naše tatra je nejstarší ve startovním poli a nejpomalejší řekněme z patnáctky aut, která by měla bojovat o přední umístění. Tím si nedělám alibi, protože já se budu rvát o každou sekundu a Dakar není jen o rychlosti. Věřím, že společně s belgickým navigátorem Sergem Bruynkensem a mechanikem Radimem Pustějovským dokážeme chybějící rychlost nahradit perfektní součinností v posádce. Chceme dojet co nejlépe a hlavně zdraví.

Při vzpomínce na lednovou těžkou havárii a tříměsíčním léčení zlomených obratlů asi končící rok neberete jako nejlepší...

Když si uvědomím, jak ta havárie mohla skončit, tak to byl šťastný rok. Zdravotní potíže jsem překonal, jsem fit a mohou závodit. Asi jsem byl letos i hodný, protože Ježíšek mi nadělil hodně dárečků.

Závěr roku prožíváte v klidu, když auta jsou už za oceánem?

Vůbec ne! Nemáme informace, jak auta dorazila. Snad dobře, když nepřišla ani žádná negativní zpráva. Závěr roku je hektický, protože dokončujeme Tatru Queen 69. Ještě do Silvestra budu jednat o novém motoru. Hned po návratu z Jižní Ameriky doladíme nové auto, které by mělo už v březnu absolvovat testy, a začneme stavět dvojče. Jednak potřebujeme rezervu vzhledem k Silk Way Rally, a také se ozvali zájemci, kteří by s ním chtěli jet. Princezna Jamal, než skončila po havárii ve šrotu, dokázala našemu novému projektu udělat dobré jméno.

Kdy letíte do Limy?

Na Silvestra si decentně přiťukneme, se strýcem Karlem si vyjdeme na půlnoční procházku a ráno jedeme do Vídně, odkud letíme za oceán. Druhý den převezmeme auta, pak je přejímka a start v sobotu 5. ledna.

Reklama

Související témata: