Článek
Devětadvacetiletý Ogier po předchozím vítězství ve Švédsku ovládl i první soutěž na šotolině v sezoně. Z 23 rychlostních zkoušek vyhrál 16 včetně takzvané Power Stage, na níž získal i tři bonusové body, a stejně jako na severu Evropy zaznamenal maximální možný zisk 28 bodů.
V cestě k devátému prvenství v kariéře jej nezastavil ani kuriózní problém, když během 18. zkoušky musel jeho spolujezdec Julien Ingrassia vystoupit z vozu a sám otevřít bránu, která posádce překážela v cestě. "Bylo to docela velké překvapení. Navíc jsme zjistili, že ji musíme otevřít směrem k sobě, dohromady nás to stálo určitě nějakých 40 sekund," citovala Ogiera agentura AFP.
Aby nebyl škodný, rozhodčí mu právě 40 sekund po skončení třetí etapy odečetli z výsledného času. I bez toho ale nebyl jeho triumf v ohrožení.
Latvalu a Östberga postihly problémy
Ogier byl nejrychlejším jezdcem závodu a až na zmíněnou kuriozitu absolvoval bezproblémovou rallye. To jeho soupeře potkala řada potíží. Už v úvodu druhé etapy zlomil o kámen zavěšení kola druhý pilot Volkswagenu Jari-Matti Latvala z Finska. Třetí etapu nedokončil dlouho druhý Mads Östberg z Norska, kterého zradil alternátor v jeho fordu, a Hirvonenova již tak velká ztráta vzrostla kvůli defektu v 18. zkoušce.
Tím se zdramatizoval boj o druhé místo, ale v úvodním testu poslední etapy, s 54,85 kilometru vůbec nejdelším v soutěži, Neuville skončil v jednu chvíli mimo trať a měl po nadějích.
Prokop se na devátém místě pohyboval prakticky celou rallye a po dvou sedmých místech v Monte Carlu a Švédsku bodoval i při třetím startu v sezoně. "Auto nám fungovalo velmi dobře, ale laborovali jsme trochu s pneumatikami a nastavením," řekl Prokop serveru ewrc.cz.
V průběhu soutěže měl ale zdravotní potíže jeho spolujezdec Michal Ernst, kterému dělala potíže vysoká nadmořská výška. V pátek dokonce skončil v péči lékařů. "V nejvyšších polohách trati mi na přejezdech mezi erzetami v autě usínal. Během rychlostek jsem si někdy připadal, že jedu sám 'na oči' a s pacientem na pohotovost," řekl Prokop, jehož spolujezdec pak pokračoval v soutěži díky speciálním práškům a měl k dispozici i dýchací přístroj.
Mexická rallye - konečné pořadí po 23 RZ: |
---|
1. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo R WRC) 4:30:27,0, |
2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Citroën DS3 WRC) -3:28,9, |
3. Neuville, Gilsoul (Belg./Ford Fiesta RS WRC) -4:23,8, |
4. Sordo, Del Barrio (Šp./Citroën DS3 WRC) -6:06,7, |
5. Attíja, Bernacchini (Kat., It./Ford Fiesta RS WRC) -8:34,6, |
6. Atkinson, Prévot (Austr., Fr./Citroën DS3 WRC) -11:28,0, |
...9. Prokop, Ernst (ČR/Ford Fiesta RS WRC) -14:29,0. |
Průběžné pořadí MS (po 3 z 13 závodů): |
---|
1. Ogier 74 b. |
2. Loeb (Fr./Citroën DS3 WRC) 43 |
3. Hirvonen 30 |
4. Sordo 27 |
5. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS WRC) 26 |
6. Neuville 25 |
...8. Prokop 14. |