Hlavní obsah

Kresta: Věřím, že ve Švédsku budu lepší

PRAHA

Roman Kresta má za sebou premiérové vystoupení v továrním týmu Ford při mistrovství světa v rallye. Uvedl se osmým místem a vyhranou rychlostní zkouškou v Rallye Monte Carlo. O tom, jak byl s s výsledkem spokojen, technických problémech v poslední erzetě, a očekáváních v dalším podniku MS hovoří český pilot v rozhovoru pro deník Právo.

Foto: eWRC.cz/Petr Lusk

Roman Kresta.

Článek

V Rallye Monte Carlo jste skončil osmý a vyhrál jednu rychlostní zkoušku. Jak jste spokojený se svým premiérovým startem za tovární tým Ford v soutěži mistrovství světa? Mám takové rozporuplné pocity a spokojenost je tak na padesát procent. Kdybych v sobotní poslední erzetě nepoškodil kolo, dojeli bychom do servisu a bez pětiminutové penalizace by konečné umístění bylo lepší. Ale kdyby neplatí. A je potřeba si uvědomit, že problémy vyřadily i soupeře, kteří mohli být v konečném pořadí hodně vysoko.

Co se přihodilo při kolizi v sobotní poslední erzetě? Šlo o druhý průjezd rychlostní zkoušky. Z prvního jsem byl přesvědčený, že si mohu zatáčku zkrátit a najedu ji, jenže tam byl nějaký kámen nebo beton a vylomil jsem pravý přední tlumič. Pak jsme za cílem vložky vůz dali nějak dohromady, jenže na dálnici dvacet kilometrů před servisem se porouchala převodovka. Nešlo pokračovat.

Náplastí na penalizaci muselo být vítězství ve dvanácté rychlostní zkoušce? Určitě. V neděli jsem si všechno vynahradil. Byl jsem absolutně uvolněný. Jeli jsme šest erzet. Té vítězné předcházely už dva rychlostní úseky, na nichž se nám podařilo šetřit gumy, čehož jsme pak dokonale využili. Byla to hodně těžká erzeta, ze zatáčky do zatáčky, takže jejich malé opotřebení bylo znát. Navíc jsem chytil rytmus a jel v pohodě.

Nedělení výkony byly opakem pátku. První etapa asi nebyla podle vašich představ? V pátek jsem neměl dobré časy. Snažil jsem se sice jet spíše opatrně a bez chyb, protože pro mě bylo hlavní dojet do cíle, ale nemohl jsem vůbec chytit rytmus. V sobotu už se to zlepšilo, navíc dopoledne jsem skvěle trefil pneumatiky, což se také hodně projevilo. V neděli jsem byl zase o kousek dál. Netlačil jsem na vůz, jel jsem čistě. To je nejlepší způsob, jak jet s focusem.

Mrzela vás hodně chyba, které jste se v sobotu dopustil a po následné penalizaci v konečném součtu hodně ztratil? Bylo mi té chyby hrozně líto. Šlo o malý kiks, ale z pohledu výsledků znamenala skutečně hodně. Hřálo mě, že jsem se alespoň dokázal probojovat zpět mezi nejlepších osm a získat pro Ford body. Pro celý tým to byl pozitivní víkend.

Co vás čeká v nejbližších dnech? Znovu si projdu svůj výkon v Monte Carlu. Pěkně každou erzetu postupně, abych viděl, co mělo být lepší, co jsem měl udělat jinak. Přesvědčil jsem se, že focus je vynikající auto a my máme v zádech skvělý tým. Budu se snažit poučit, abych byl za tři týdny ve Švédsku lepší. Věřím, že to tak bude.

Reklama

Související témata: