Hlavní obsah

Rallyoví jezdci si na Šumavě užijí 'malé Švédsko'

PRAHA

Druhým dílem pokračuje mezinárodní mistrovství republiky v automobilových soutěžích. V netradičním termínu, o měsíc dříve a na sněhem a ledem pokrytých tratích, se v pátek a v sobotu uskuteční jubilejní 40. ročník Rallye Šumava Klatovy. Na startu se sejde téměř sto posádek, mezi kterými by mělo být i sedm speciálů WRC.

Foto: eWRC.cz/Petr Lusk

Václav Pech s Petrem Uhlem na trati 22. ročníku Jänner rallye v rakouském Freistadtu.

Článek

Do divácky nejatraktivnějších vozů usednou například Václav Pech, Emil Trinec, bratři Tomáš a Štěpán Vojtěchové či Karel Trněný.

Díky sněhové nadílce tak bude rallye připomínat nedávnou soutěž mistrovství světa ve Švédsku. "V noci z úterka na středu dost připadlo a tratě jsou kompletně pod sněhem. Hrozně moc se těším, že se parádně sklouzneme a užijeme si pořádné smyky," řekl Štěpán Vojtěch internetovému serveru auto.impuls.cz.

Právě mladší z bratrské liberecké dvojice by měl být hlavním soupeřem Pecha v boji o vítězství. I Pech, který vyhrál lednovou Jänner rallye, je z nastalých podmínek nadšený. "Mé obavy z minulého víkendu, kdy jsem měl hrůzu z toho, že všude bude samé bahno, jsou pryč. V úterý přišla změna a teď je to úplná nádhera," pochvaloval si jezdec Euro Oil týmu na stejném serveru.

Díky tomu, že Šumava je společně s Jänner rallye součástí takzvaného Zimního poháru, objeví se na startu i několik posádek z Rakouska. Česká špička si tak bude moci v domácím prostředí znovu porovnat výkonnost se zahraničními jezdci v čele s tamní hvězdou Raimundem Baumschlagerem.

Erzety budou kratší

Start rallye je naplánován na pátek 11:00 a v první etapě na posádky čeká sedm rychlostních zkoušek. V sobotu se jezdci z Klatovska přesunou na Vimpersko a absolvují zbývajících třináct erzet včetně nejdelší Škůdra - Chvalšovice, která měří 16,5 km. Oproti loňsku se tak soutěžní úseky podstatně zkrátí.

"V minulých dvou z našeho pohledu nešťastných ročnících jsme měli problémy se sněhem a průjezdností trati, kvůli tomu jsme museli řadu erzet zkracovat. Toto je opatření, aby se něco podobného neopakovalo," vysvětloval ředitel soutěže Jan Suda nový záměr. Kritická místa z minulých ročníků navíc z itineráře zmizela.

K hladšímu průběhu rallye by měla přispět i možnost použití speciálních hrotů v pneumatikách. V loňském roce zrušení slibu o jejich užívání vyvolalo největší zlobu mezi jezdci. Tentokrát by se něco podobného nemělo opakovat. "Pokud bude na trati souvislá vrstva sněhu a ledu, mohou jezdci hroty použít," slíbil ředitel rallye, který si nechal vypracovat i posudek od ministerstva dopravy.

Na jeho základě prý mohou závodníci používat hřeby za daných podmínek i na přejezdech mezi rychlostními zkouškami. Musí však doufat ve shovívavost policistů. Je totiž nepravděpodobné, že na celé trase rallye bude souvislá vrstva sněhu. "Jednoznačně je budeme používat," řekl Pech. Výjimkou bude pouze tradiční klatovský okruh, kde by měla být silnice prosolena.

Reklama

Související témata: