Hlavní obsah

Loprais se bude v Polsku učit španělsky

Místo zrušené Silk Way Rally absolvuje InstaForex Loprais Team od 12. do 19. července polskou Rallye Breslau. „Půjde o jeden ze dvou ostrých testů před Dakarem,“ zdůraznil v rozhovoru pro Sport.cz Aleš Loprais, který ale ještě den před odjezdem nevěděl, se kterou tatrou pojede.

Foto: Karel Felt, Právo

Tatra Princezna je připravena zaskočit v Polsku za Královnu 69.

Článek

Soutěž v Polsku začíná v sobotu a vy jste ještě ve čtvrtek doma. Stihnete vůbec start?

Stihneme. Zdržely nás práce na Královně 69. Ve frenštátské dílně se pracuje prakticky nonstop už několik dní. Kluci usadili do auta nový motor Gyrtech, který je silnější a hlavně lépe funguje v nízkých otáčkách, což by pro Dakar měla být velká zbraň. Jenže ji musíme vyzkoušet. Pořád máme pár hodin k dispozici. Auto musí ujet alespoň nějaké kilometry. Konečné rozhodnutí padne ve čtvrtek večer. Počítáme s tím, že vyrazíme v pátek brzy ráno a zvládneme těch šest set kilometrů na start bez problémů.

Což když na poslední chvíli zjistíte, že Tatra Královna nebude v potřebné kondici?

Pak na dvoře stojí připravená Princezna, která je odzkoušená a vyladěná. Otestovali bychom si prostě jiné věci. V srpnu pojedeme ještě Rallye Baja Hungaria, tam by prošla Královna ostrým testem.

Víte, kdo a co vás v Polsku čeká?

Čeká nás hodně náročných 1220 kilometrů. Našimi největšími soupeři budou nizozemští jezdci s vozy GINAF. Oslovil jsem tovární tým Kamaz, který má ale jiný program. Zkusil jsem i legendárního Nizozemce De Roye, ale ten čeká v rodině narození potomka, takže také nepojede. I tak se sjede slušná konkurence třiceti kamiónů. Absolvujeme určitě dobrý test.

Bude v Polsku startovat ještě nějaká česká posádka?

S další naší tatrou měl původně jet Jan Tománek, ale nakonec nejede. Jiný program zvolily další české dakarské týmy, takže v soutěži kamiónů budeme jediní Češi. Chystá se tam ale hodně našich fanoušků.

Pojedete se svojí tradiční posádkou?

Kdepak, bude úplně jiná. Vzhledem k novému motoru pojede jako mechanik a druhý řidič Petr Pokora, který motor Gyrtech dobře zná. Na místo navigátora usedne Španěl Marco Ferran. Důvod je prozaický. Chci se na Dakar naučit španělsky, takže komunikace v autě bude ve španělštině.

Reklama

Související témata: