Hlavní obsah

V kombinéze do sauny. I tak se chystal Kopecký na prádelnu v Malajsii

Praha

Ani zlomený palec na noze nepřibrzdil snahu Jana Kopeckého, českého automobilového pilota, v honbě za titulem Asijskopacifického šampióna. Pilot týmu Škoda Motorsport si zranění přivodil den po triumfu v červencové Bohemia rallye. Během víkendu však bude v Malajsii bojovat se zatejpovaným palcem o udržení pozice lídra mistrovství APRC.

Foto: skoda-auto.cz

Jan Kopecký se Škodou Fabia S2000 na trati Australské rallye.

Článek

„Jednalo se o úplnou blbost. Zakopnul jsem na schodech, když jsem se vracel domů a měl plné ruce bagáže. Bydlím ve třetím patře, máme úzké chodby, výtah v domě není a já si ke všemu na souboj se schody vzal ne zrovna vhodné boty," vypráví již s úsměvem dvaatřicetiletý závodník.

Vynechal jedno testování, aby palec na noze srostl co nejrychleji. Při tréninku fyzické kondice musel oželet běhání, ale po týdnu mohl alespoň jezdit na kole. „Naštěstí už se dnes zlomený palec nedává do sádry, což by mě odstavilo na tři týdny. Takhle mi v nemocnici ukázali, jak si nohu zatejpovat, což není žádná složitá procedura. Zvládnu to sám pokaždé, než jdu do auta," říká Kopecký.

Na trati i palmový olej

Po třech závodech šestidílného seriálu má v čele devětatřicetibodový náskok před Indem Gillem. V Malajsii očekává za volantem Škody Fabie Super 2000 dosud nejtěžší bitvu. „Viděl jsem onboardy z minulého roku. Na tratích je spousta odboček, které nejsou vidět. Navíc pravděpodobnost deště je stejně vysoká, jako že na Antarktidě mrzne. Jede se v palmových hájích, a když prší, je na tratích palmový olej, tudíž cesty děsně kloužou," přibližuje očekávané podmínky úřadující mistr Evropy.

Na vysoké teploty a mimořádnou vlhkost vzduchu je připravený. „Při nedávném testování v Řecku jsme měli v autě zapnuté topení. Venku přitom bylo asi čtyřicet stupňů," líčí Kopecký. Nejde o vtip. „Při testování auta se zkouší i takové situace. Navíc jsme vyzkoušeli i saunu v našich závodních kombinézách," přibližuje náročné podmínky tréninku český pilot.

Po návratu se představí na vrcholu domácí scény, kterým je tradičně poslední srpnový víkend Barum rallye. Ve výsledcích však figurovat nebude. Pojede jako testovací jezdec se Škodou Fabia R 5 (motor 1.6 turbo momentálně stále ještě v karoserii Super 2000), což je nová zbraň mladoboleslavského týmu chystaná pro příští sezónu. „Každý se chce zúčastnit domácího podniku mistrovství Evropy. Ale pro mě je letos prioritou APRC a vývoj nového vozu. A ve Zlíně půjde o ideální test v prostředí závodu, což je nejlepší varianta," říká Kopecký.

Ač nebude mít šanci stát na stupních vítězů, bude na startu rychlostních zkoušek maximálně koncentrovaný. „Pojedeme s absolutním nasazením. Příprava i samotný start bude odpovídat ostrému závodnímu režimu," ujišťuje Kopecký, že nepůjde o relax na závěr prázdnin.

Reklama

Související témata: