Hlavní obsah

Loeb si v Monte Carlu věří

MONTE CARLO

Dvojnásobný mistr světa v rallye Sebastian Loeb hýří před pátečním startem Rallye Monte Carlo sebevědomím. V legendární automobilové soutěži zvítězil ve třech posledních ročnících. Znovu patří k favoritům.

Foto: Citroën

Posádka továrního týmu Citroën Sébastien Loeb (vpravo) a Daniel Elena

Článek

Dvaatřicetiletý Francouz už však nemá k dispozici tovární tým. Stáj Citroën, pro kterou Loeb vybojoval dva světové tituly, se letos účasti v šampionátu vzdala. Francouzská značka sice už ohlásila parádní návrat do mistrovství světa v roce 2007 s nově vyvinutým modelem C4 WRC, letos se však Loeb musí spolehnout na kvality soukromého týmu Kronos. K dispozici bude mít svůj loňský speciál Citroën Xsara WRC.

Podobný osud jako Loebovi připravily svým pilotům i týmy Peugeot, Škoda a Mitsubishi. V šampionátu letos startují jen dvě tovární stáje - Ford a Subaru. "Obhájit titul mistra světa v soukromém týmu pro mě znamená obrovskou výzvu," říká Loeb. "Připravovali jsme se přes zimu mimořádně tvrdě. Na mysli mám nejen svůj vlastní fyzický trénink, ale také přípravu vozu," dodává pilot, jenž loni vytvořil deseti vítěznými závody rekord šampionátu.

Zákaz tří elektronických diferenciálů ve speciálech WRC a návrat mechanického vrací rallye o několik roků zpět. Loňské modely musely projít řadou úprav. Ústup elektroniky však přináší týmům kýžené zlevnění provozu. Právě stále rostoucí náklady stály za stažením továrních týmů z mistrovství světa.

Loeb sbírá rekordy

S dvaceti vítěznými podniky světového šampionátu je Loeb na čele pelotonu současných pilotů. Carlos Sainz, rekordman s pětadvaceti prvenstvími, se již vzdal pravidelné účasti v mistrovství světa. O Loebovi se soudí, že 16 letošních podniků by mu mělo stačit k tomu, aby Sainze předstihl. "Největší konkurenty letošního ročníku vidím v Makrusi Grönholmovi a Petteru Solbergovi," zmiňuje Loeb mistra světa z let 2000 i 2002 a světového šampióna ze sezóny 2003.

Pokud se Loebovi v neděli podaří obhájit svá tři prvenství na Rallye Monte Carlo, dostihne legendárního Tommi Mäkinena. Finovi se podařilo zvítězit na francouzských silnicích v letech 1999 až 2002. Předpověď počasí na víkend je pro oblast Středomoří tradičně pestrá. U hladiny moře se piloti na slunci ohřejí, přičemž teploměr se má v Monte Carlu vyšplhat až na 14 stupňů Celsia. Na legendárním Col de Turini se v horách čeká na trati až 25 centimetrů nového sněhu. Rallye Monte Carlo zřejmě nabídne tradiční pestrou směs povrchů a časté přezouvání pneumatik.

Reklama