Hlavní obsah

Vojtěch přesedlal na Peugeot 307 WRC!

PRAHA

Nečekanou derniéru za volantem speciálu Peugeot 206 WRC odehrál při Rallye Český Krumlov Štěpán Vojtěch. O vůz pilota OMV Czech Rally Teamu projevil zájem zahraniční kupec a 'dvěstěšestka' vyrazila do světa. Truchlit ale netřeba: na Rallye Bohemia a při Německé rallye se liberecký rodák představí spolu s navigátorem Michalem Ernstem s další lahůdkou, Peugeotem 307 WRC.

Foto: OMV Czech Rally Team

Štěpán Vojtěch (vlevo) s navigátorem Michalem Ernstem.

Článek
Fotogalerie

"Krumlov byl nečekaným a příjemným loučením s dvěstěšestkou. Po soutěži nás oslovil zájemce z Francie a vůz odkoupil. Poté následovala jednání, která vyústila v příjemnou novinu: poprvé do Čech přivezeme třistasedmičku WRC," objasnil ve čtvrtek v Praze vznik rošády manažer týmu Tomáš Pochop.

Vůz, s nímž si letos dojel v Katalánsku a na Korsice pro čtvrté, resp. páté místo někdejší pilot mladoboleslavské Škody Alex Bengue,  si tým pronajal od francouzské stáje BSA. "Je to pro nás velká satisfakce za dlouholetou tvrdou práci. Dostali jsme se na hranici, kde už nemáme jinou volbu, než jít výš," komentoval vývoj Štěpán Vojtěch.

Bohemia rallye, jejíž centrum letos bude v Liberci, bude pro Vojtěcha prakticky prvním testem s 307 WRC před soutěží mistrovství světa v Německu. "Těsně před startem Bohemky absolvujeme shakedown, při němž vyřešíme základní nastavení. Při soutěži pak budeme hledat hranici, kam můžeme jít," plánoval. K co nejrychlejšímu sžití s vozem pomohou také rady Rakušana Manfreda Stohla, jenž v barvách týmu OMV Peugeot figuruje v pořadí MS na pátém místě.

V Česku naposledy

Letošní Bohemia rallye bude zřejmě na delší dobu poslední soutěží v Česku, kde Vojtěch pojede. "Štěpán razí heslo 'Nezůstat pod vrcholem' a my se jím snažíme řídit. Po Bohemce už proto v Česku žádný vložkový závod nepojede a v příští sezóně asi také ne. Za podmínek, které v českém rallyesportu panují se chceme porozhlédnout po světě," vysvětlil ambice týmu Pochop.

V Německu se Vojtěch v polovině srpna představí podruhé v kariéře, premiéru mezi světovou elitou si mezi vinicemi v okolí Trevíru odbyl loni. "Byl to první střet se světem, jeli jsme s velkým respektem. Při házení silných slov ale musíme zůstat na zemi, cíle si musíme klást velmi opatrně. Německo je náročná soutěž a samozřejmě bude hodně záležet na tom, jak se s vozem sžijeme. Každopádně je hodně příjemný pocit vědět, že máte k dispozici plně konkurenceschopné auto. Dostat se ale do první trojky nebude jednoduché," doplnil se smíchem Vojtěch.

O tom, jak bude vypadat jeho další program, zatím není zcela jasno. 'Třistasedmičku' má pronajatou na nejbližší dva závody. Ve hře je také stále start s OMV CEE Rally Teamem na Rally Nový Zéland s produkčním Mitsubishi v kategorii N. S jakým vozem bude jezdit pak, je v jednání. Nikdo z týmu ale nelituje. "Možnost jet s třistasedmičkou byla nesmírně zajímavá. Pustit ji by znamenalo odmítnout životní šanci," má jasno Vojtěch.

Peugeot 307 WRC
Rozměry
Délka: 4344 mm. Šířka: 1770 mm. Rozvor: 2610 mm. Hmotnost: 1230 kg (minimální povolená). Palivová nádrž: objem 90 litrů.
Motor
Počet / objem válců: 4 / 1997 ccm XU7JP4. Vrtání / zdvih: 85 / 88 mm. Maximální výkon / otáčky: 300 k / 5250 ot/min. Převodovka: pětistupňová (čtyřstupňová) sekvenční Hewland. Diferenciály: přední, centrální a zadní elektronicky řízené.
Brzdy
Šotolinové: ventilované kotouče o průměru 295 mm. Asfaltové: ventilované kotouče o průměru 370 mm. Ostatní: vpředu osmipístkové třmeny, vzadu čtyřpístkové.
Podvozek
Přední/zadní: McPherson/McPherson. Tlumiče: plynokapalinové Peugeot.
Řízení
hřebenové s posilovačem
Karoserie
samonosná typu kupé-kabriloet

Reklama