Hlavní obsah

Macíkův tým na Baja Poland prověřil tajná vylepšení i rentgen v nemocnici

Praha

Tým Big Shock Racing si nenechal ujít další příležitost otestovat dakarské stroje i jezdce v Baja Poland, závodě světového poháru cross country. Posádka Franty, týmového kamiónu, přijela prověřit několik zásadních technických vylepšení. Na nich do poslední chvíle pilně pracovali mechanici v sedlčanských dílnách a do startu Dakaru 2018 by měla zůstat v utajení.

Foto: Big Shock Racing

Macíkův Franta na trati Baja Poland.

Článek

Novinky se v Polsku osvědčily, ale objevily se již téměř tradiční problémy s turbem. Macíkův kamión nakonec dojel do cíle na první pozici. Motorkář týmu Jan Brabec v Polsku zase poprvé vyjel na svém zbrusu novém dakarském speciálu Husqvarna. I se zraněním se mu podařilo vybojovat čtvrté místo. Účast v polském závodě týmu zpestřila nečekaná přízeň fanoušků a také noční návštěva štětínské nemocnice.

Brabec se nemohl dočkat, až v závodě poprvé vyzkouší svůj nový dakarský speciál Husqvarna, se kterým se chystá v lednu závodit v Jižní Americe. A z výsledku byl potěšen i přesto, že si jeho výkon po sobotních etapách vyžádal návštěvu místní nemocnice.

„Nová dakarka jede parádně, je neuvěřitelně pohodlná a stabilní v dlouhých, rychlých úsecích. Přesedlat na ni z menšího endura nebylo nijak složité. Mám z ní radost. Měl jsem jen jeden drobnější problém, během jízdy mi vypadla noha ze stupačky a já jsem si v jedné ze zatáček ve vyjetých kolejích zlomil dva prsty u nohy," líčí s úsměvem v tiskové zprávě.

"Ale z motorky jsem nespadl, v bivaku mi ani nikdo nechtěl věřit. Nakonec jsme část sobotní noci s Martinem Macíkem a Františkem Tomáškem strávili v nemocnici ve Štětíně. Naštěstí jsem se i se zlomenými prsty v neděli ráno nacpal do bot a mohl pokračovat v závodě," dodává Brabec.

A teď nabírat kondici v Alpách...

Posádka kamiónu Liaz v sobotní etapě několikrát pomohla nešťastníkům, kteří na trati uvízli v zaplavených brodech. Během jízdy v kabině všichni sledovali technické parametry nových vychytávek, aby mechanici mohli po závodě dostat podklady k dalším úpravám kamionu.

„Skvělá trať i organizace, zatrénovali jsme. Byl to zřejmě náš poslední závod před Dakarem, proto jsme hodně experimentovali a otestovali vše, co bylo potřeba. Domů jedeme s poháry a perfektní náladou," popisuje Martin Macík, pilot týmu Big Shock Racing. Práce je do Dakaru ještě spousta. Kamión teď mechanici opět kompletně rozeberou a práce na něm skončí až těsně před listopadovým naloděním do trajektu směr Jižní Amerika.

Macík i Brabec také od září zahajují intenzivní fyzickou přípravu a rezervují si pobyt v jednom z nejvýše položených alpských hotelů, kde budou organismus zvykat na extrémní nadmořské výšky, které na ně na Dakaru 2018 čekají.

Reklama