Rubriky:

Rallye

Největší plovoucí parkoviště připraveno. Dakarské přejímky jsou bojovkou

24. listopadu 2017 16:37 - Le Havre

Přejímky jako bojovka! Ve francouzském přístavu Le Havre bylo rušno. Dakarské týmy odevzdávaly své závodní speciály. Na obrovském trajektu, největším plovoucím parkovišti s nejcennějším nákladem v celém Atlantickém oceánu, se vydají na plavbu směr peruánská Lima. Také tým Big Shock Racing nakonec úspěšně odevzdal pořadatelům závodní i doprovodná vozidla. Mohlo by zdát, že nalodit se na trajekt není nic složitého, ale celý proces Martinovi Macíkovi, pilotovi žluté liazky s číslem 510, jezdci na motocyklu Janu Brabcovi i týmovým mechanikům trval přes 8 hodin.

 

Big Shock Racing

Karavanu týmu tvoří závodní kamion Liaz, řečený Franta, motocykl Husqvarna Jana Brabce, pověstný bydlík poskytující během Dakaru týmu zázemí, servisní vozidlo MAN 6x6 a také doprovodné novinářské vozy: dvě Toyoty a MINI. Přejímky přitom mají svá jasná pravidla.

Jezdci od pořadatelů dostanou knížečku a vydávají se na bojovku, ve které je nutné úspěšně projít všechna stanoviště. Pro své stroje si musí od pořadatele zajistit všechny přístroje potřebné pro dakarský závod: navigaci či sentinel a iritrack, které pořadatelům umožňují jednotlivé jezdce během Dakaru sledovat a zprostředkovat základní komunikaci v případě neočekávaných událostí. Dále závodníci obdrží balizu - vysílačku, která v situacích, kdy dojde k nehodě a iritracky nejsou funkční, vyšle pořadatelům signál pro lokalizaci. Vše je třeba vyzvednout a zaplatit depozity.

Týmy zároveň odevzdávají seznamy s kompletním soupisem všeho, co vezou v autech. Celníci na hranicích tak mohou náklad speciálního trajektu v případě potřeby kompletně projít a překontrolovat. Vyfasované přístroje je také nutné hned namontovat na vozidla, vše zapojit, zprovoznit. Poté následují technické přejímky, kdy pořadatelé hlídají, zda jsou všechna zařízení funkční.

Brabec trhal a měnil kabely

„V této fázi chodíme a vyměňujeme, upravujeme, ladíme, co je třeba. My jsme museli prohodit jednu z antén, protože nefungovala správně. Honzovi zase nešlo napájení GPSky, takže trhal a měnil kabely," popisuje Martin Macík v tiskové zprávě.

Dále se pečlivě kontroluje, jestli mají vozidla správně nalepena potřebná označení. A ve finále jezdce čeká ještě technická kontrola, kdy komisař zaplombuje vyvěšovací lana, turbo, motor, aby pořadatelé měli přehled, jaké díly mechanici během závodu na vozidlech mění. „Například u motorek, pokud během závodu vyměníte motor, automaticky získáváte penalizaci," říká Jan Brabec.

Revizí projde i povinná výbava. Organizátoři si ještě převáží a nadzvednou kamióny, aby změřili vývěs. A pak už stačí vozy jen zaparkovat před loď, rozloučit se, odevzdat klíčky a věřit, že v lednu se na startu Dakaru 2018 závodníci a jejich stroje setkají v nejlepší možné kondici.

dos, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye