Článek
Nikoliv však v rodném Rusku, tam se naopak firmy přetahují o to, kdo jméno zapuzené americkými či německými společnostmi urve pro propagaci svých produktů.
Například tradiční výrobce nápojů Kvass už se vyjádřil, že by byl rád, kdyby se Šarapovová stala tváří společnosti. Ta sice nedisponuje prostředky jako dosavadní sponzoři slavné tenistky, nicméně šéf firmy Vladimir Mamatov řekl pro server Life News, že by „upřímně rád nabídl Marii Šarapovové spolupráci v jakékoliv pro ni přijatelné podobě."
Minulý týden podobnou nabídku zmínila v rozhlasové stanici Govorit Moskva také známá banka Tinkoff, mimo jiné také zaměstnavatel českého cyklisty Romana Kreuzigera.
Lízátko zaručeně bez meldonia
Výrobce sladkostí z Petrohradu už představil novou řadu lízátek s tváří Šarapovové a sloganem: „100% Šarapovová, zaručeně bez meldonia." Právě z užívání meldonia, které je na seznamu zakázaných látek od prvního ledna letošního roku, byla bývalá světová jednička usvědčena při grandslamovém Australian Open.
Lízátko stojí kolem 50 rublů, cca 19 Kč. „Nejsme jako Porsche nebo Nike. Rusové nehází své vlastní lidi přes palubu," napsal výrobce cukrovinky Rubis Cookies na sociální sítě.
Šarapovová sice žije od sedmi let v USA, nicméně Rusové se ke svojí Máše hrdě hlásí. Její případ také v největší zemi světa spustil celou řadu konspiračních teorií, a to i v odborných kruzích. Jedna z nich si pohrává s myšlenkou, že před dosud nejlépe vydělávající sportovkyní světa bylo zařazení meldonia na listinu zakázaných látek úmyslně zatajeno.
Šéf ruské tenisové federace Šamil Tarpiščev přiznání Šarapovové komentoval s tím, „že je to celé naprostý nesmysl". Zároveň nepochyboval, že bude hrát na letní olympiádě v Riu. Hlavní kouč ruského olympijského tenisového týmu Viktor Jančuk označil Šarapovovou za „symbol Ruska" a samotný dopingový skandál za „ránu do zad".