Rubriky:

Běžkyně sobě

Běh na dovolené u moře

24. srpna 2016 13:16 - Praha

Letošní léto jsem si moc neužila, přitom jsem vyloženě teplomil. Tropické teploty mi přesto dávaly pořádně zabrat a tak jsem s nevolí vynechala několik naplánovaných výběhů. Mám manko a další ztráty mě zřejmě čekají. Se svou rodinou ještě zamířím na opožděnou dovolenou k moři právě proto, abychom se vyhnuly spalujícímu slunci a mohli v klidu vegetit na pláži i sportovat.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Jenže dovolená je dovolená a mělo by se na ní především odpočívat. Pak ale zase hrozí, že přijdu o běžeckou kondici, na které jsem tvrdě pracovala. Opravdu se donutím na dovolené běhat? Jde to vůbec?

Jisté je, že dovolená naruší všechny zaběhané režimy a denní rutiny. Vše tedy bude o hlavě – je důležité ještě doma nastavit mozek na udržovací trénink. Jinak vás totiž zavalí výčitkami svědomí, že nemáte odběháno to či ono a taky myšlenkami na to, jak těžký bude návrat k obvyklé zátěži.

ČTĚTE TAKÉ: Běháme za velkých veder. Tělo na to má, ale co hlava?

Když se ale za každou cenu budete snažit odtrénovat, skoro určitě to dopadne tak, že nakonec nebudete mít nic z dovolené, ani z tréninku.

Pomoct může pečlivé plánování. Nejprve předem naplánujte, ve které dny byste chtěli běhat a také, kolik kilometrů byste chtěli za celou dobu svého pobytu naběhat. Neberte svůj orientační plán jako něco, přes co nejede vlak – poslouchejte tělo, své pocity a do běhu se nenuťte.

I když svůj plán nakonec nesplníte, vrátíte se domů odpočinutí a plní energie a vašemu dalšímu tréninku to prospěje mnohem víc.

Možná vás ale okouzlí ranní běh po pláži – úsvit, šplouchání moře, lehký vánek, svěží vzduch a liduprázdno. Při vašem běžeckém rozjímání vás doprovází jen pár upovídaných racků.

Další možností je běhat co nejpozději večer, ale po celodenním náporu teplých slunečních paprsků a ze sportovního hlediska problematické životosprávy je to alternativa spíše nouzová.

Ranní a večerní hodiny vás ochrání před zátěží, kterou představují vysoké denní teploty. Nadměrnou zátěží však nemusí být pouze horko. Často se jím stává i nezvyklý terén, jakým je právě plážový písek. Zvyšuje míru únavy a zkracuje výdrž organismu v takových podmínkách trénovat.

Přímořský písek je za sucha velice jemný a mnohdy leze do bot. Když je ale nasáklý vodou, je těžký a tolik „nelítá". Je-li to tedy možné, po pláži běžte co nejblíže čáry přílivu.

Máte-li romantickou náladu a chcete si vyběhnout po pláži jen tak naboso, raději na tento nápad zase rychle zapomeňte. Krátká procházka vám jistě neuškodí, delší běh by ale vašim chodidlům rozhodně neprospěl. Dost možná byste si dokonce dovolené už nezaběhali.

Trénink po návratu byste v každém případě měli přizpůsobit tomu, zdali vůbec a jak moc jste na dovolené běhali. Rozhodně byste se neměli okamžitě vrhnout do plného tréninku. Navzdory dobrému pocitu, který po dovolené můžete mít, může vaše tělo potřebovat určitý čas na zpětnou aklimatizaci do domácích podmínek. Odborníci doporučují chovat se první týden jako po prodělané nemoci, tzn. běhat přibližně na 75 % běžného objemu a intenzity.

Pro mě to bude spíš výzva, jak nezlenivět. Začátky nemám ráda, jsou bolavé a s přibývajícím věkem těžší a těžší.

Takže boty zabaleny...

Markéta Lyachová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Běžkyně sobě

Filtr článků - Běžkyně sobě


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce