Rubriky:

Co na talíř

Mug cake: Zdravá a rychlá snídaně pro sportovce i dietáře

12. září 2018 12:37 - Praha

Mug cake: Zdravá a rychlá snídaně pro sportovce i dietáře Kdo je aktivní na sociálních sítích, tomu nejspíš neunikl mug cake – jeden z trendů ve zdravém stravování. Je to geniální snídaně nebo svačina, ať už aktivně sportujete, držíte bezlepkovou či bezlaktózovou dietu, nebo prostě jen rádi zdravě jíte. A snad úplně nejlepší na mug caku je jeho jednoduchost.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Dal by se nazvat hrnkovým dortíkem, protože se peče právě v hrnku – žádné speciální formy netřeba. Mug cake jde připravit na nekonečno způsobů. Neexistuje jeden správný recept, takže lze říci, že mug cake vlastně nejde pokazit. Patří do něj to, co má dotyčný rád – ovoce, oříšky, živočišný či rostlinný jogurt/mléko, kakao, protein... Mug cake se plně přizpůsobí výživovým nárokům sportovce stejně jako člověka shazujícího přebytečná kila.

Jezte obiloviny i jinak než v mouce, doplníte bílkoviny a vlákninu

Příprava mug caku je velmi rychlá. Hravě si s tím poradí také muži, a to i bez schopností Jamieho Olivera. Hotové těsto z vybraných surovin se do výsledného dortíku upeče buď za tři minuty v mikrovlnce, nebo za 12 až 15 minut v troubě. Záleží na použitých ingrediencích.

Jak na to?

Protože mug cake má být pěkně nadýchaný jako třeba muffin, je ideální smíchat při přípravě těsta zvlášť sypké a tekuté ingredience. Do jedné misky tedy nasypte mouku (z alternativních je výborná mandlová nebo kokosová), kypřící prášek a podle chuti kakao, ovesné vločky, semínka nebo třeba najemno nadrcené oříšky... K dokonalosti pak mug cake dovede skořice či vanilka.

Do druhé misky pak přijde mléko (může být i rostlinné či bezlaktózové), jogurt nebo tvaroh a ovoce. V některých variantách se přidává také vejce. Zdravě osladit lze medem, agávovým nebo javorovým sirupem.

Nakonec obsah obou misek pečlivě smíchejte dohromady tak, aby vzniklo vláčné těsto, které je případně možné trochu naředit vodou, nebo naopak zahustit třeba ovesnými vločkami. Množství těsta závisí na velikosti hrnečku. Naplnit byste jej měli zhruba do půlky. Pokud ho předem vymažete kokosovým olejem nebo jiným tukem, snadno pak mug cake vyklopíte.

Ani po upečení se fantazii meze nekladou. Výborně tenhle jednoduchý a výživný dortík ozdobí jogurt, medová poleva s oříšky, ovoce nebo cokoliv dalšího.

Mug cake pro běžce

Mug cake, po kterém se bude nejen dobře běhat, ale celkově sportovat, má v sobě jako bonus protein. Je stejně jako ty ostatní výživný, rychlý a chutný. Množství ingrediencí lze upravit podle velikosti hrnku, vždy ale tak, aby těsto zůstalo vláčné.

Na běžecký mug cake potřebujete
1 odměrku proteinu
2 vaječné bílky
1 lžíci mléka (může být rostlinné)
1 lžíci arašídového másla (vložte až doprostřed hotového těsta)
1 lžičku kakaa (nebo trochu nastrouhané vysokoprocentní čokolády)
½ lžičky kypřícího prášku
1 lžící mandlové nebo kokosové mouky
Klára Antonova Fischleinová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv září říjen listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce