Rubriky:

Co na talíř

Žít a běhat s mlékem, nebo raději bez?

25. listopadu 2018 09:15 - Praha

Už dlouhá léta se i rekreační běžci zabývají tím, co jedí. Zároveň se snaží žít zdravěji i najít nějakou stravovací alternativu, která by jim umožňovala dosahovat lepších výsledků. Zpravidla se jedná o nejrůznější experimenty s vynecháním určité skupiny jídel. Běžci doufají i v to, že „zázračná“ dieta jim zajistí výhodu oproti ostatním. Opravdu to tak může fungovat. Jak je to s kravským mlékem?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Zájem o stravování, složení stravy a nejrůznější alternativy z uvedených důvodů stále roste. Jedním z nových směrů je vyřazení kravského mléka z našeho jídelníčku. Běžci se tak kromě jiného snaží vyhýbat nadýmání a dalším gastrointestinálním problémům.

Zdravé mléčné produkty? Zapomeňte, hrozí obezita a cukrovka

Na jednu stranu je mléko ideálním zdrojem mikronutrientů právě pro lidi s nadprůměrně aktivním životním stylem. Je zdrojem vápníku, hořčíku a fosforu. Pro stavbu a správnou funkci kostí se stalo téměř synonymem nepostradatelnosti. Na druhou stranu stále přibývá lidí, kteří trpí intolerancí vůči laktóze, sacharidu obsaženém právě v mléce. Dále se s věkem u jednotlivce mění schopnost zažívacího systému vypořádat se dobře s mlékem.

Když je to na prd aneb Bojujeme s plynatostí

Kravské mléko může být zrádné. Ovšem čím nahradit všechny ty mikronutrienty, které se právě z živočišných produktů v našem těle tak snadno vstřebávají a je jich tam navíc dostatek? Lékaři spíše než vyhledávání potravin zbavených laktózy doporučují hledat alternativu v rostlinné říši. První na ráně je sójové mléko. Sóju ale nutriční specialisté nedoporučují konzumovat dlouhodobě vzhledem k obsahu fytoestrogenů. Jaké jsou další alternativy? Mandlové mléko, ovesné mléko nebo dokonce mléko konopné. Pokud se rozhodnete mléko ze svého jídelníčku zcela vyřadit, dejte si pozor na dostatečný příjem bílkovin. Kravské mléko je totiž velmi dobrým zdrojem proteinů a málo co jej v tomto směru dokáže nahradit.

Ovesné mléko si nachází mezi sportovci stále širší oblibu. V porovnání s kravským mlékem má vyšší podíl uhlohydrátů, ale jen asi 40 % bílkovin a nabídne i nižší podíl vitamínu D. Na úrovni vápníku a vitamínu A jsou oba produkty víceméně srovnatelné. Kravské mléko je důležitým přírodním zdrojem vápníku a hořčíku, takže pokud se jej rozhodnete vyřadit, dejte si pozor, abyste měli jiné dostatečné zdroje těchto látek.

Obecně platí, že pokud se ve své stravě začnete něčemu vyhýbat, měli byste si více dávat pozor, aby váš organismus měl dostatek vitamínů a minerálů obsažených v právě vyřazované potravině. Dietologové doporučují udržovat stravu co nejpestřejší. Takovým způsobem zajistíte tělu přísun všech nezbytných složek potravy.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce