Rubriky:

Co na talíř

Ořechy jsou zabijákem nemocí, ale pozor, je tam háček!

10. února 2017 14:00 - Londýn

Podle studie uveřejněné v magazínu BMC Medicine jsou čerstvé ořechy jedním z nejzdravějších jídel vůbec. Potvrdilo se to na více než 800 000 tisících účastníků výzkumu. Ořechy mají široké spektrum účinků a dokážou nás ochránit před celou řadou nejrůznějších nemocí.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Už pouhých 20 gramů (tedy pětina běžně prodávaného balení v pytlíčku) ořechů konzumovaných denně zredukuje riziko onemocnění na některou ze závažných srdečních chorob o 30 %, riziko rakoviny o 15 %, cukrovky o celých 40 % a na polovinu vám sníží pravděpodobnost, že zemřete na respirační onemocnění.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Mlsejte ořechy a do jídla sypejte semínka. Doplníte bílkoviny, vitaminy i minerály

„Narazili jsme na zásadní snižování rizik týkajících se onemocnění nejrůznějšími druhy chorob. To je vcelku mohutný dopad na tak malou složku našich jídelníčků," shodují se autoři studie. Zároveň ale dodávají: „Pokud sníte ořechy pražené a solené, jejich nepříliš stabilní tuky [které mají pro léčebné působení zásadní význam] se ve skutečnosti přemění na něco, co tělu zrovna neprospívá. To povede minimálně k ukládání tuku v těle. Pokud ale budete ořechy jíst syrové, tělo snadno zužitkuje esenciální tuky, které mají výrazně pozitivní vliv na lidské zdraví."

Například u nás asi nejznámější ořech vlašský se konzumuje už od dob mladší doby kamenné. Ořechy obecně obsahují velmi vysoké procento tuků, proteinů i malé množství sacharidů. Jsou tak pro běžce, ale i jiné sportovce naprosto ideální potravinou. Vlašský ořech se může pochlubit vysokým podílem omega-3-mastných kyselin, které mají kromě uvedeného i příznivý účinek na rozvoj mozku u dětí. Všechny ořechy jsou bohatou zásobárnou energie. Není v nich nouze ani o vitamín E či o vitamíny skupiny B, kyselinu listovou, hořčík, měď či zinek. Celkově mají pozitivně působit i na lidskou psychiku.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce