Rubriky:

Ladíme

Ke tvrdému tréninku patří tvrdý odpočinek! aneb Regenerací za lepší výkony!

3. března 2019 08:14 - Praha

Běhat dobře je upřímně řečeno tvrdá práce. Hodně pokročilejších běžců to ví, a tak si kolikrát myslí, že když neabsolvuje svůj trénink v určitém tempu nebo aspoň v dostatečné délce, tak se to snad nemůže ani počítat. To se ale přepočítají! V praxi platí na první pohled ne úplně logický závěr, že chceme-li být opravdu dobří, musíme být hlavně mistry v odpočívání.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

K tvrdému tréninku patří i „těžké leháro". Chceme-li být opravdu rychlí, ne všechny naše tréninky by měly být skutečně rychlé. Trénink rychlosti má své nezastupitelné místo v našich tréninkových denících, není to ovšem každý den. Každodenně stojíme před jiným rozhodnutím: máme příští trénink běžet rychleji, pomaleji, nebo ve stejné rychlosti? Pokud vždy zvolíme první možnost, může to naši rychlost naopak brzdit.

Začněte rok novým osobákem! Specifická příprava na 5 km

Nabíhat objemy v nižších rychlostech pro postavení solidních základů a rychlost si schovávat pro klíčové tréninky, až přijde její čas. A pak do toho dát všechno. Naše rychlost se nelepší ve dnech, kdy máme rychlostní tréninky. Tělo pracuje na svém sebezdokonalování až v hodinách a dnech následujících, během fází spánku, odpočinku, relaxace. Proto jsou pomalé běhy tak důležité paradoxně i pro rychlost.

Regenerace jako klíč k úspěchu. UltraKatka radí běžkyním i běžcům

Někteří z nás už pilně trénují na další maraton. Pokud patříte mezi ně, máte skvělou příležitost k tomu obhájit před ostatními členy rodiny svoje polehávání na gauči, zatímco domácí povinnosti na vás smutně volají zpoza rohu nebo váš domácí mazlíček už vážně začíná přemýšlet o tom, do jakého květináče učiní svou stále naléhavější neodkladnou potřebu.

Buďte na sebe tvrdí, ve správných dnech tvrdě trénujte a následně stejně tvrdě relaxujte. Právě to jsou ty chvíle, kdy se naše tělo skutečně adaptuje na větší zátěž. A závistivcům můžete z klidu svého ušáku připomenout, že profíci z Keni odpočívají až 16 hodin denně. A to jsou uvyklí profíci z Keni. Jak tvrdě asi musí odpočívat český amatér, aby se jejich výkonům alespoň vzdáleně přiblížil?!

boe, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2020 únor 2020 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce