Rubriky:

Ladíme

„Svatá trojice“ vás připraví na maratón. Run Responsibly

26. ledna 2016 13:32 - Praha

Tři opory potřebujete, abyste doběhli do cíle maratónu. Pokud jednu podceníte, budete na trati kulhat. Trénink, výživa, zdravotní stav. Když tuto trojku vyladíte k obrazu a tělu svému, jste na nejlepší cestě si hodiny na maratónské trati užít. Své o tom ví i čtveřice běžců, o které se před květnovým pražským maratónem rozhodli postarat organizátoři z RunCzechu s jejich projektem - Run Responsibly.

 

RunCzech

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

„Oslovili jsme běžce, kteří v loňském roce nedokončili maratón v Praze i ty, kteří si nebyli jistí, že se na něj dokáží připravit sami. Nyní jim chceme za podpory řady expertů pomoci jejich výzvu úspěšně zdolat," řekla Tereza Dostálová z běžeckého centra Running Mall.

Čtyři dostanou péči, aby si mohli splnit svůj běžecký sen. Čtyřka, která se snažila, ale nedošla cíle. Zatím. Oni mohou být inspirací pro další, kteří poznali nezdary, tápou.

Teď si můžete přidat boxík Běhání na Seznam.cz. A nic vám neuteče.

„Pokoušela jsem se několikrát, zkusila vše. Běháním si zhuntuji tělo a dostanu se maximálně na úroveň půlmaratónu," řekla o své zdi Andrea Csirke. „Chci žít aktivně, rozhodl jsem se běžet maratón," přidal se zase Jindřich Gallo. „Zničil jsem se sportem, byl jsem tlustý, abych se uvolnil, opíjel jsem se, pil jsem deset kafí denně, psychicky i fyzicky jsem byl dole," nerozpakoval se prozradit důvody změny Saša Frič.

„Na loňském pražském maratónu jsem odstoupila kvůli nataženému hamstringu. Poslední roky mě provázejí svalová zranění, která mě vždy na několik měsíců vyřadí ze hry, a to se dost podepisuje na mojí figuře, která v obdobích, kdy nemůžu běhat, kyne a kyne," uzavřela čtveřici Alice Hanková.

V péči odborníků

Oni využijí rady tří odborníků, kteří je mají připravit na běžeckou maturitu, kterou je maratón. Zatím ji nezdolali, ale to hlavní mají, a tím je chuť a odhodlání. „Regenerace a strava tvoří 70%, pak můžete prožít super zážitek," řekl Tomáš Soukup, výživový poradce, ke kterému se přidala fyzioterapeutka Dagmar Mostecká z Rehabilitace Be Balanced. „K tělu bychom měli přistupovat s pokorou. Maratón může tělo změnit na několik měsíců. Cílem je zanalyzovat problém, zaměřit se na něj a odstranit ho. S tělem bychom měli dobře zacházet, neumíme se chovat ekonomicky, pak nám tělo hází klacky pod nohy."

Třetím do této „svaté trojice" je trenér, který je s běžcem v nejužším kontaktu. „Maratón je hodně i o hlavě, ale běžet 42 kilometrů bez tréninku není dobrá volba. Jde o to najít pro každého vhodný trénink, protože každý je jiný," dodal Michal Vítů.

Pokud každý přistoupí zodpovědně k tréninku, výživě a péči o své tělo, předejde tíživým okamžikům, které ho mohou potkat na trati. Každý může jít svoji cestou, najít si svoji trojici, která může ukázat běžeckou cestu před velkým startem, kterým bude pro tisíce lidí 8. května opět Volkswagen Maraton Praha.

Libor Kalous, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce