Rubriky:

Ladíme

Trhni si nohou! uslyšíte od nadupaných maníků. Je to jejich pozdrav

10. srpna 2016 08:44 - Praha

O tom, že pouze běhání k dokonalé radosti a skvělým výkonům na poli běhu nestačí, bylo už napsáno mnoho. Ale stále ne dosti. Chtělo by se snad i říci, že kdyby na dnešní situaci popatřil sám velký Vladimír Iljič, pravil by pravděpodobně cosi jako: Kompenzujte, kompenzujte, kompenzujte! Nikdy není na škodu alespoň čas od času své tělo něčím překvapit ‒ nezvyklou aktivitou zapojující jiné svaly, nebo stejné svaly jiným způsobem. Věděl to už božský Emil a víme to i my dnes. Řídíme se podle toho? Dnes vám přinášíme skvělý nápad, jak zapracovat na fyzičce, stylu, rychlosti i radosti. Koloběžka, to je nápad!

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Není úplně náhoda, že ve světě koloběžek kralují běžci. A není úplně náhoda, že dobří koloběžkáři jsou zároveň i dobrými běžci. Do světa koloběhu nás zavede osoba pravděpodobně celosvětově nejpovolanější ‒ Michal Kulka, náš trojnásobný mistr světa v koloběhu. Vyhrál dlouhý závod, vyhrál 10 000 metrů, vyhrál i sprint na 400 metrů, kde dokonce nastavil nový světový rekord. O koloběhu rozhodně něco ví. A rozhodně si to nenechá pro sebe.

VÝHODY KOLOBĚHU:
• zatěžuje rovnoměrně celé tělo (při pravidelném střídání nohou), nevynechává žádnou důležitou partii
• šetrný k páteři, kloubům a vazům, takže je vhodný k regeneraci či rekonvalescenci po úrazu
• při správném provedení zlepšuje běžeckou techniku
• zatěžuje více svalových skupin, posiluje i ty, které běžci neprávem opomíjejí (třeba zadní stehna)

Michal Kulka byl rovněž členem týmu, který v roce 2013 na koloběžkách úspěšně absolvoval stý ročník Tour de France. V květnu 2017 se šest koloběžkářů chystá na start cyklistického Giro d´Italia, o němž mnozí tvrdí, že je nejtěžším cyklistickým etapovým závodem světa. Každou etapu pojedou podobně jako při Tour de France v celé délce pouhý jeden den před cyklistickým pelotonem.

S Michalem jsem absolvoval zasvěcovací trénink, na koloběžce ujel půlmaratón i 30 kilometrů. A řeknu vám, je to krása! A dřina. Minimálně zpočátku a při dodržování správné techniky odrazu, výměny nohou a podobně ucítíte po ujetí dvaceti kilometrů snad každý sval. A to je dobře. Co bolí, to sílí! Podle intenzity bolesti pak můžete usuzovat i na to, které svalové skupiny na vašem těle by si zasloužily trochu větší pozornost. Takže trénujte, běhejte, ale hlavně: Trhněte si nohou!

René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce