Článek
Hlavní konkurent roudnické stáje Antonio Albacete ze Španělska měl technické problémy a i přes dílčí vítězství v dnešní kvalifikační jízdě prakticky přišel o šance na zisk titulu.
V sobotním kvalifikačním závodě slavila Buggyra double, v pohárové jízdě se dostal před Vršeckého ještě Němec Jochen Hahn s vozem MAN. Český jezdec se od prvního kola potýkal s technickými problémy. "Odešlo mi jedno ze dvou turbodmychadel. Snažil jsem se mu domluvit. Chvíli to vypadalo, že si dá říct. Předjel jsem Frankieho (Vojtíška) a začal stíhat druhého Hahna. Motor se ale začal přehřívat," uvedl Vršecký v tiskové zprávě.
Z depa pak dostal informace o Albaceteho potížích na konci první desítky pořadí, takže se soustředil na zisk bodů, přesto pozici udržel, ačkoliv motor v posledním kole dosáhl teploty 120 stupňů. "Kdybych to uměl, začal bych se modlit," přiznal Vršecký.
Po sérii matných výkonů mohl být spokojený i Vojtíšek. "Body potěší. Zvláště z Le Mans, které je tak trochu mým domácím okruhem," uvedl Vojtíšek.
Neděla Vršeckému nevyšla dle představ
Druhý den Vršeckému nevyšel úplně podle představ. Navíc naprosto stejný čas v měřeném tréninku a potom vzájemný duel s Bösigerem byl předzvěstí vyvrcholení boje o titul mezi oběma jezdci roudnické stáje za dva týdny ve španělské Jaramě.
Po startu kvalifikace se totiž o sebe při nájezdu do první zatáčky týmoví kolegové otřeli svými speciály a na okamžik nedobrovolně opustili okruh. Oba později byli penalizováni průjezdem uličkou v boxech, což pro českého jezdce znamenalo pád na sedmé místo a volnou cestu Albaceteho za vítězstvím. "Nemá cenu řešit, kdo za co mohl. Prostě jsme do sebe s Markusem bouchli v nevhodný čas na nevhodném místě. Snad sekundu po střetu jsem si řekl, že bude zle. Včera za něco podobného penalizovali Allgäuera," řekl Vršecký.
V pohárovém závodě hned v prvním kole odpadl Albacete a buggyry se propracovávaly kupředu, vedoucího Hahna už ale předjet nedokázaly. "Věděl jsem, že se Jochen předjíždí velmi těžko. Vzhledem k tomu, že bych při eventuálním Markusově vítězství ztratil na třetím místě v souboji o titul osm bodů, jsem byl připraven reagovat na případnou změnu v pořadí. K té však nakonec nedošlo," řekl Vršecký.
LE MANS - EP tahačů: |
Sobota: |
Kvalifikace: 1. Bösiger (Švýc./Buggyra) 17:02,081, 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -1,124, 3. Hahn (Něm./MAN) -8,757, 4. Vojtíšek (ČR/Renault) -29,186, 5. Belloc (Fr./MAN) -36,484, 6. Levett (Brit./MAN) -37,170. |
Pohárový závod: 1. Bösiger (Švýc./Buggyra) 23:36,688, 2. Hahn -1,017, 3. Vršecký -4,403, 4. Belloc -12,636, 5. Vojtíšek -26,947, 6. Levett -27,587. |
Neděle: |
Kvalifikace: 1. Albacete (Šp./MAN) 17:05,423, 2. Belloc -4,160, 3. Hahn (Něm./MAN) -8,745, 4. Levett -18,613, 5. Altenstrasser (Rak./Renault) -20,764, 6. Bösiger -21,789, 7. Vršecký -24,987, ...11. Vojtíšek -43,859. |
Pohárový závod: 1. Hahn 23:23,928, 2. Bösiger -0,991, 3. Vršecký -2,935, 4. Belloc -13,057, 5. Levett -22,527, 6. Allgäuer (Rak./MAN) -31,414, 7. Vojtíšek -36,480. |
Pořadí EP: |
1. Vršecký 372, 2. Bösiger 354, 3. Albacete 312, 4. Hahn 266, 5. Belloc 215, 6. Altenstraser 140, ...8. Vojtíšek 100. |
Týmy: 1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 780, 2. MAN (Belloc, Hahn) 560, 3. Renault (Altentrasser, Vojtíšek) 417. |