Článek
„Ve starých dobách šli lidé na závody s tím, že se nejspíš může někdo zabít. Teď přichází s tím, že téměř jistě nikdo nezemře. Což je samozřejmě dobře," rozpovídal se v rozhovoru s britskými reportéry v americkém Austinu.
V pátek 86letý podnikatel a funkcionář by nicméně rád vrátil na scénu trochu nebezpečí. „Chci do zatáček postavit 40centimetrové zdi. Pořád mi všichni říkají, že závodníci by neměli vypadávat z trati. Takhle by se jim v tom zabránilo," navrhoval.
Trochu showbyznysu do toho
„Podívejte se na Baku, Monako nebo Singapur, tam nikdo z tratě nevyjede. A proto patří možná k nejlepším závodům. Když někdo v cirkusu chodí po laně v 15 metrové výšce, lidé u toho chtějí být. Kdyby to ale bylo metr nad zemí, každý by si myslel: Tohle můžu zvládnout taky," pokračoval.
Není asi třeba zdůrazňovat, že jeho nápady jdou přesně proti duchu doby. Od časů legendárního Jackieho Stewarta se v F1 začalo téma větší bezpečnosti prosazovat. To se ještě zintenzivnilo po smrti Brazilce Ayrtona Senny.
Navzdory všem moderním opatřením se však smrt prestižním závodům zcela nevyhýbá. V sezóně 2014 utrpěl během Velké ceny Japonska těžké zranění Jules Bianchi, jehož následkům navzdory několikaměsíční snaze lékařů podlehl.
Ale většinu i z těch nejdramatičtějších havárií piloti většinou vyváznou bez úhony, tak jako třeba Fernando Alonso v březnu v Austrálii, kde vylezl z hromady šrotu nezraněn.
„Když ale máme takový karambol jako Fernando, měly bychom kolem celé scény natáhnout velké závěsy, měla by přijet sanitka, odvézt ho do nemocnice. Pak bychom měli oznámit: Díky bohu, je z toho venku! Víte, trochu showbyznysu. To mají lidé rádi," poukazoval na konkrétní příklad Ecclestone.