Článek
Inženýři Sauberu při práci na novém monopostu hlavně řešili, jak zmenšit přítlak, aby vyhověli novým regulím Mezinárodní automobilové federace.
"Přední křídlo je umístěno o pět centimetrů výš, než u loňského modelu. Zadní křídlo se posunulo o patnáct centimetrů dopředu. Zvětšila se také plocha opláštění před zadními pneumatikami," přiblížil změny na voze technický ředitel Sauberu Willy Rampf.
Monopost vychází ze svého předchůdce C23. s nímž tým absolvoval loňský šampionát. "C23 bylo dobré auto, u nového modelu jsme proto sáhli ke změnám jen v oblastech, kde můžeme očekávat zlepšení," uvedl Rampf.
Kompaktnější zadní část
Největší pozornost byla kvůli omezení přítlaku soustředěna na aerodynamiku. "Během loňského roku jsme si ověřili, jak moc je pro vůz důležitá zadní část a strany. Těmto partiím jsme proto věnovali zvláštní péči a C24 je kompaktnější a harmoničtější, než jeho předchůdce," popsal technický šéf Sauberu.
Letošní monopost bude pohánět motor Petronas 05A V10, narozdíl od C23 je nový vůz vybaven převodovkou z dílny Sauberu. Tým bude v letošním roce obouvat pneumatiky Michelin a vedení stáje věří, že změna partnera povede k lepším výsledkům, než bylo šesté místo v loňském Poháru konstruktérů.
Větší potíže nezaznamenali
Massa byl po prvních testech s novým vozem spokojený. "Pracovali jsme především na nastavení. Vůz se ukazuje jako spolehlivý, což bude v letošní sezóně hodně důležité. Bez výraznějších problémů jsem najezdil sedmdesát kol," hodnotil brazilský pilot své působení ve Valencii.
Massa bude pokračovat v testování i v sobotu, v neděli jej pak vystřídá druhý pilot Sauberu Jacques Villeneuve z Kanady.