Článek
Světová elita se v okolí Trevíru sešla zatím pětkrát a vždy se z prvenství radoval Loeb.
"Lidé nás vidí jako jasné favority, jako tým, který má vyhrát. Ale nečeká nás nic lehkého. Popravdě, žádná z mých výher v Německu nebyla jednoduchá. Před lety jsem tu sváděl velké souboje a těžko nám to naši soupeři ulehčí nyní," uvedl třiatřicetiletý Loeb v oficiální tiskové zprávě svého týmu.
Statistiky mu ale nahrávají. Za poslední tři roky byl na asfaltovém povrhu poražen pouze jednou, v Monte Carlu 2006. "Citroën C4 WRC je na asfaltu skvělý a Dani (Sordó) je na tomto povrchu také rychlý. Měli bychom tedy mít dobrou šanci na bodové zisky," řekl Loeb, jehož týmu se zatím moc nedaří ani v hodnocení Poháru konstruktérů. Za doposud suverénním Fordem Citroën zaostává o propastných 40 bodů.
V Německu pojede i šest českých posádek
Vedoucí muž průběžného pořadí MS Grönholm si uvedomuje Loebovu sílu na asfaltu, ale do Německa se těší. I proto, že zde v minulých pěti letech stál čtyřikrát na stupních vítězů. Loni skončil třetí s odstupem více než dvou minut na svého francouzského soka. "Porazit Loeba na asfaltu je velmi těžká věc. Já ale věřím, že budeme schopni se ho držet a pak se může stát cokoli. Ve Finsku jsme si vyzkoušeli, že nový Focus RS je krokem kupředu, a tady v Německu si uděláme představu, jak by mohl vypadat zbytek sezóny," uvedl Grönholm v týmovém prohlášení.
Nezvykle početné zastoupení bude mít tentokrát na startu Česká republika. Díky tomu, že Německá rallye je nejbližší závod MS, i zásluhou asfaltovému povrchu se se světovou konkurencí utká hned šest posádek. Vedle pravidelných účastníků MS Jana Kopeckého a Martina Prokopa se přihlásili Radek Mifka, Ludvík Otto, Milan Liška a David Tomek. Hlavní pozornost však bude upřena k loni sedmému Kopeckému a Prokopovi, jenž patří mezi přední jezdce kategorie JRC.
Německá rallye bude odstartována v pátek dopoledne. V první etapě na posádky čeká celkem šest rychlostních zkoušek, v sobotu osm a v neděli zbývajících pět. Celkem jezdci absolvují 356,27 měřených kilometrů. Nejdelší je více než třicetikilometrová erzeta "Arena Panzerplatte", při níž závodníci zavítají tradičně do vojenského prostoru. Součástí závěrečné etapy je i divácká supererzeta v historickém centru Trevíru, které se nachází na seznamu Světového dědictví UNESCO.
Průběžné pořadí MS (po 9 z 16 soutěží): |
1. Grönholm (Fin./Ford) 75 bodů, 2. Loeb (Fr./Citroën) 62, 3. Hirvonen (Fin./Ford) 57, 4. H. Solberg (Nor./Ford) 28, 5. Sordo (Šp./Citroën) 28, 6. P. Solberg (Nor./Subaru) 26, ...13. Kopecký (ČR/Škoda) 4. |
Pohár konstruktérů: |
1. Ford 132, 2. Citroën 92, 3. Subaru 48, 4. Stobart-Ford 45, 5. Kronos-Citroën 27, 6. Munchi's-Ford 6. |