Článek
Loeb vítězstvím v první etapě vykročil k obhajobě prvenství z loňského roku, které by bylo již třetí v řadě. Úvodní čtyři měřené úseky byly letos díky posunutí celé soutěže na jih rychlejší než loni. Loeb si díky času 1:18:46,9 oproti loňskému výsledku polepšil o téměř devět minut.
Rychlejší než loni byl i český pilot týmu BP Ford Roman Kresta, který dojel v čase o osm minut lepším, nicméně v pořadí si oproti sedmému místu loni pohoršil na desátou příčku.
Märtin se s peugeotem teprve seznamuje
Tým Škoda Motorsport má v ohni dvě želízka. Úvodní část však pilotům Arminu Schwarzovi a Alexandre Bengueovi moc nesedla. Francouz Bengue dokončil v první desítce pouze úvodní RZ. V další třech se pohyboval kolem 13. místa. Celkově mu tak po prvním dnu soutěže patří dvanácté místo. To je o tři místa lepší výsledek, než pro škodovácký tým zajistil Němec Schwarz, který se v průběhu etapy pohyboval mezi 11. až 20. místem.
Tým Peugeot v úvodní etapě vybojoval třetí a šesté místo. "Do první RZ jsem ráno, které bylo záludné s asi kilometrovým ledovým úsekem při sjezdu z Col de la Sinne, odstartoval opatrně," řekl po prvním dnu třetí pilot v pořadí Fin Marcus Grönholm. "Ve druhé RZ, která byla výhradně se suchým povrchem, jsem mohl přidat a dosáhnout nejrychlejšího času," dodal. Druhou RZ Grönholm vyhrál o tři desetiny sekundy před Duvalem. "S vozem se teprve seznamuji. Potřebuji se s peugeotem více sžít, abych z něj dostal to nejlepší," hodnotil šesté místo Finův týmový kolega Estonec Markko Märtin.
Panizze zlobí technika
Francouzi Gilles a Hervé Panizziovi s vozem Mitsubishi Lancer WRC05 měli v úvodní RZ problémy s převodovkou, což je odsunulo na desáté místo. Na výměnu museli čekat až na servis po druhé rychlostní zkoušce, kterou dojeli na sedmém místě. Ve třetí RZ se problémy s automatickou převodovkou objevily znovu a Gilles Panizzi musel přepnout na manuál, což mu v cíli vyneslo čtvrtý nejlepší čas a skok na sedmou příčku průběžného hodnocení. V závěrečné páteční rychlostní zkoušce však začala zlobit ruční brzda.
"Problém s ruční brzdou v poslední RZ byl frustrující. Zhruba v polovině zkoušky se z půlky zablokovala a v následujících asi 20 až 30 zatáčkách jsme ztratili čas," řekl Gilles Panizzi. "Celkově jsem však spokojený," dodal s optimistickým výrazem. Jeho týmový kolega Fin Harri Rovenperä se v úvodních rychlostních zkouškách pohyboval střídavě na 12. a 13. příčce. Díky dvanáctému času ve třetí a desátému ve čtvrté RZ přenocuje na jedenáctém místě.
Rallye Monte Carlo 2005 - první etapa | |||
Poř | Pilot/Navigátor | TÝM | ČAS |
1 | LOEB/ELENA | CITROEN TOTAL | 1:18:46.9 |
2 | DUVAL/PREVOT | CITROEN TOTAL | +00:32.7 |
3 | GRÖNHOLM/RAUTIAINEN | MARLBORO PEUGEOT TOTAL | +01:01.5 |
4 | SOLBERG/MILLS | SUBARU WORLD RALLY TEAM | +01:27.7 |
5 | GARDEMEISTER/HONKANEN | BP FORD WORLD RALLY TEAM | +01:30.3 |
6 | MARTIN/PARK | MARLBORO PEUGEOT TOTAL | +01:39.1 |
7 | AURIOL/GIRAUDET | DIDIER AURIOL | +02:01.9 |
8 | PANIZZI/PANIZZI | MITSUBISHI MOTORS MOTOR SPORTS | +02:03.4 |
9 | SARRAZIN/PIVATO | SUBARU WORLD RALLY TEAM | +02:15.1 |
10 | KRESTA/TOMÁNEK | BP FORD WORLD RALLY TEAM | +02:41.2 |
11 | ROVANPERA/PIETILAINEN | MITSUBISHI MOTORS MOTOR SPORTS | +03:06.3 |
12 | BENGUE/ESCUDERO | ŠKODA MOTORSPORT | +03:24.2 |
13 | STOHL/MINOR | Citroën Xsara WRC | +04:05.3 |
14 | SCHWARZ/WICHA | ŠKODA MOTORSPORT | +04:47.9 |