Hlavní obsah

Barcelona bude mít placenou reklamu na dresu za 30 miliónů eur

BARCELONA

Fotbalisté Barcelony budou mít poprvé v historii placenou reklamu na dresech a hned za rekordních 30 miliónů eur, tedy tři čtvrtě miliardy korun ročně. Katalánský gigant se dohodl na pětileté smlouvě s Katarskou nadací a udělal tak další krok k tomu stát se nejbohatším klubem světa.

Foto: Gustau Nacarino, Reuters

Radost fotbalistů Barcelony

Článek

Barcelona si až dosud zakládala na tom, že jako jediný ze špičkových světových klubů místo na dresu neprodává. Naopak ve svých zápasech dělala reklamu Dětskému fondu OSN UNICEF a ještě do něj přispívala částkou 1,5 miliónu eur ročně. Viceprezident klubu Javier Faus na páteční tiskové konferenci prohlásil, že UNICEF z dresů nezmizí. Reklamní experti prý hledají řešení, jak obě loga propojit.

Katar, který v minulém týdnu získal pořadatelství fotbalového mistrovství světa v roce 2022, tak proniká i do jednoho z nejlepších světových klubů. Nadace pro podporu vzdělání a vědy, kterou založil před patnácti lety katarský emír Hamad bin Chalífa Sání, s Barcou spolupracuje už delší dobu. Trenér Josep Guardiola veřejně podporoval kandidaturu Kataru na pořádání MS.

Barcelona podle smlouvy dostane za zbytek letošní sezóny 15 miliónů eur a za každý z následujících pěti let 30 miliónů. Dosud nejlukrativnější sponzorské smlouvy měly podle studie firmy Sport+Markt anglické kluby Manchester United a FC Liverpool. Prvnímu platí americká pojišťovací společnost AON ročně 23,6 miliónu eur a druhý dostává stejnou sumu od britské banky Standard Chartered.

Real Madrid má s internetovou sázkovou společností bwin smlouvu na 23 miliónů eur ročně. Podle auditorské firmy Deloitte byl loni nejlépe vydělávajícím fotbalovým klubem světa, když jeho příjmy překročily hranici 400 miliónů eur. Barcelona byla v žebříčku druhá s příjmy o 35 miliónů eur nižšími. Přesto pro ni sezóna skončila ztrátou 77 miliónů eur.

Reklama

Související témata: