Hlavní obsah

Rooneyho zlomeniny ohrožují i tok miliónů liber od sponzorů

LONDÝN

Zlomené kosti v nártu anglického fotbalového reprezentanta Wayna Rooneyho, které mu patrně znemožní start na mistrovství světa, ohrožují také milióny liber, které do hráče a do šampionátu investovaly různé firmy. Pokud by se mladý útočník nezranil a mohl hrát, patřil by z britského pohledu mezi největší hvězdy mistrovství, a do toho četným podnikům stálo za to vložit slušné obnosy.

Článek

Rooney je jedním z fotbalistů, jehož tvář pomáhá prodávat nápoje Coca-Coly, která je oficiálním partnerem mistrovství. V týdnu před tím, než se v Ligovém poháru zranil, představil veřejnosti kopačky Nike Total 90. Společně s Ronaldinhem pomáhá propagovat počítačovou hru FIFA 2006.

V březnu podepsal pětimiliónovou smlouvu (v českých korunách jde o 200 miliónů) s nakladatelstvím Harper Collins na pětidílné paměti, které měly vyvrcholit právě jeho účastí na mistrovství. V závěrečném díle ale bude zřejmě muset místo vzrušujících soubojů popisovat vlastní smutek, ordinace a pomalý postup léčby zlomených kůstek.

Rooney přebírá žezlo od Beckhama

Obličej Rooneyho, který podle všeho v Británii přebírá v oboru reklamy žezlo od reprezentačního kapitána Davida Beckhama, se měl objevit na široké škále suvenýrů, které jsou pro mistrovství připraveny - od nálepek po hrníčky.

Podle německé konzultační firmy BBDO má "značka" Rooney cenu asi 30 miliónů liber, tedy 1,2 miliardy korun. To je podle stejného zdroje o milión liber méně, než je nynější cena "značky" Beckham. Pokud by Rooney po uzdravení dokázal nastupovat na zelený trávník ještě deset let, lze podle expertů předpokládat, že by vydělal sto miliónů liber.

Obtížné rozhodování

Ve vztahu k nadcházejícímu mistrovství světa mají Rooneyho sponzoři tedy stejně obtížné rozhodování jako reprezentační trenér Sven-Göran Eriksson. Pokud se potvrdí středeční zprávy a Rooney skutečně nebude moci hrát, budou muset zvážit, zda rozjetý reklamní vlak nezastavit, nebo do jeho čela nezapřáhnout jinou "lokomotivu".

Fanoušci anglického reprezentačního týmu se v případě absence této opory týmu na soupisce dopředu loučí s vidinou, že by jejich hrdinové mohli mistrovství vyhrát. Pokud by však nepřítomnost agresivního útočníka Rooneyho vedla k tomu, že by Angličané vypadli už na začátku turnaje, budou si lízat rány nejen fanoušci, ale i sponzoři televizních přenosů. Dokud Anglie hraje, lze očekávat asi 20 miliónů diváků u televizorů. Jakmile tým vypadne, ztratí fanoušci takřka okamžitě zájem - a s nimi i inzerenti.

Reklama

Související témata: