Hlavní obsah

Antonín Panenka umí hrát fotbal i s lokomotivou

BRNO

Nesčetně trávníků i spoluhráčů vystřídal za svou fotbalovou kariéru Antonín Panenka, ale toho nejpodivnějšího spoluhráče potkal až ve středu na hlavním brněnském nádraží. Na nástupišti mu jeho hlavičky vracela lokomotiva.

Článek

Ne však ledajaká, ale představitelka rekordního typu taurus rakouských železnic. Panenkův tréninkový partner se přioděl do barev České republiky a v tomto kostýmku měl svou oficiální premiéru. Fotbalová legenda Antonín Panenka se stal kmotrem. Lokomotiva v národních barvách, mapa Evropy, česká vlajka i fotbalista dávají znát, že chtějí propagovat nadcházející evropský šampionátu a železnice, jako pohodlný dopravní prostředek pro cestu za špičkovou fotbalovou podívanou.

„My jsme se před rokem rozhodli věnovat jednu lokomotivu každému ze šestnácti účastníků mistrovství. Sedmnáctá lokomotiva bude překvapením, má jezdit do všech zemí a propagovat tam šampionát,“ uvedla marketingová šéfka rakouských železnic ÖBB Michaela Steinacker. „Český“ taurus, který je samozřejmě stále majetkem rakouské železniční správy, dostal svůj kabátek nedávno, poslední dva týdny se toulal převážně po Rakousku a ve středu se vydal na své oficiální představení do České republiky.

„Jsem rád, že jsem byl osloven, abych pokřtil tuto lokomotivu Věřím, že všechna mužstva budou chtít být nejlepší na šampionátu. Nejsem jasnovidec, ale mám přání, nebo spíš sen, aby se ve finále utkalo Rakousko s Českou republikou, jenže to je asi jen sen,“ řekl Panenka.

Při rekordu sundavali stěrače 

Česká republika i Rakousko chystají na fotbalový svátek kolekci nabídek, kterými chtějí přesvědčit lidi k použití vlaku pro cestu na šampionát. Na zřetel budou brát i bezpečnost cestujících a kromě posílení exekutivy bude jízda vlaků zvlášť monitorována s přihlédnutím k náladám cestujících fanoušků.

Taurus je nejrychlejší sériově vyráběnou lokomotivou a pyšní se rekordem 357 kilometrů za hodinu. „Museli jsme tehdy jen sundat stěrače, aby neuletěly, a odpojit omezovač,“ popsal vznik rekordu ředitel divize osobní dopravy rakouských železnic Josef Halbmayr.

Do Brna ale stroj přijel s desetiminutovým zpožděním, které podle železničářů vzniklo již v Rakousku. Protože zatím u nás smí jezdit nejvýše stodvacetikilometrovou rychlostí, nepodařilo se mu je zkrátit. Změna k lepšímu nastane podle ředitele odboru kolejových vozidel Českých drah Jana Paroubka v březnu, kdy bude moci taurus využívat koridorového maxima 160 km/h.

Reklama

Související témata: