Hlavní obsah

Policie zatkla kvůli skryté reklamě pivovaru Bavaria dvě Nizozemky

JOHANNESBURG

Jihoafrická policie ve středu zatkla dvě Nizozemky, které podezřívá z organizace reklamní akce pivovaru Bavaria během pondělního utkání Nizozemska a Dánska na mistrovství světa. Světová federace FIFA mezitím podala na organizátory žalobu.

Foto: Emilio Morenatti, ČTK/AP

Ilustrační foto

Článek

Policie ženy zadržela v jejich hotelu v Johannesburgu a obě ještě ve středu stanuly před soudem. Poté, co každá z nich zaplatila kauci 1300 randů (zhruba 27 tisíc korun), byly propuštěny. Před soudem by se měly znovu objevit 22. června.

Zatčení dvou žen přišlo dva dny poté, co ochranka vyvedla z hlediště stadionu Soccer City 36 dívek jednotně oblečených v oranžových šatech. Ačkoli na oblečení nebylo žádné logo, experti na reklamu tvrdí, že šlo o akci pivovaru Bavaria, jenž se chce na MS přiživit. Oficiálním pivem šampionátu je Budweiser pivovaru Anheuser Busch.

"FIFA podala žalobu na organizátory parazitního marketingu během zápasu Nizozemsko - Dánsko na Soccer City před dvěma dny," uvedl mluvčí FIFA Nicolas Maingot na pravidelném setkání s novináři.

Zatčení žen odsoudil nizozemský ministr zahraničí Maxime Verhagen, jenž ho v listu De Telegraaf označil za nepřiměřené a nesmyslné. "Pokud chtějí Jihoafričané nebo FIFA postihovat firmu za ilegální reklamní kampaň, měli by stíhat ji a ne obyčejné lidi, kteří si obléknou oranžové šaty," uvedl Verhagen. Nizozemský konzulát v JAR nabídl oběma ženám právní pomoc.

Nebylo to poprvé 

Bavaria se nestřetla s FIFA na mistrovství světa poprvé - před čtyřmi lety v Německu donutila ochranka několik mužů v oranžovém, aby si svlékli své kožené kalhoty, na nichž bylo právě logo nizozemského pivovaru.

Pondělní incident stál místo fotbalového experta televizní stanice ITV Robbieho Earlea. Bývalého jamajského reprezentanta britská televize okamžitě propustila poté, co se ukázalo, že vstupenky na místa, na nichž nizozemské dívky seděly, patřily jemu.

Reklama