Hlavní obsah

Bayern je král! Na marketinkovém poli svrhl z trůnu Manchester United

Londýn

Který fotbalový klub je nejcennější světovou obchodní značkou? Podle nejnovějších výsledků společnosti Brand Finance, které ve středu zveřejnila agentura Bloomberg, patří prvenství Bayernu Mnichov. Bundesligový šampión a čerstvý vítěz prestižní Ligy mistrů má podle studie hodnotu 668 miliónů eur (přes 17,3 miliardy korun) a z pomyslného trůnu svrhl dlouholetého vládce na globálním marketinkovém trhu Manchester United, jehož značku ocenili na 650 miliónů eur.

Foto: Martin Meissner, ČTK/AP

Arjen Robben, autor vítězné trefy Bayernu ve finále Ligy mistrů proti Dortmundu.

Článek

Bayern se vyšvihl na vedoucí pozici zásluhou „působivé finanční politiky a rostoucí mezinárodní prestiže," uvedla ve zprávě Brand Finance. Bavorský velkoklub, který po dvou finálových účastech v Champions League v letech 2010 a 2012 minulý týden na třetí pokus po výhře 2:1 nad Borussií Dortmund konečně cennou trofej získal, zvýšil ve srovnání s loňským rokem svoji hodnotu o osm procent.

„Bayern Mnichov, to je přetrvávající příběh domácí dominance, na níž ale nyní navazuje i v Lize mistrů. To přibližuje klub k mnohem širšímu zájmu a využití z hlediska celosvětové veřejnosti. Je to výzva a příklad pro ostatní kluby bundesligy, že by rovněž mohly posílit své postavení v globálním měřítku," prohlásil Dave Chattaway z londýnského ústředí společnosti zabývající se hodnocením a poradenstvím v oblasti strategií obchodních značek.

Hodnota Manchesteru United mezitím klesla meziročně o tři procenta kvůli „zkrácené evropské kampani" (Manchester vypadl v Lize mistrů v osmifinále s Realem Madrid – pozn.), uvádí studie. Na propadu dvacetinásobného vítěze nejvyšší anglické fotbalové soutěže má údajně podíl i odchod Sira Alexe Fergusona, který vedl tým 27 let.

Třetí příčka mezi obchodními značkami fotbalových gigantů patří Realu Madrid (482 miliónů eur), následuje katalánský rival Barcelona (444 miliónů) a pátá je londýnská Chelsea (325 miliónů). Poražený finalista Ligy mistrů z Dortmundu díky senzačnímu tažení prestižní soutěží zvýšil meziročně svoji hodnotu o 13 procent a s 202 milióny eur uzavírá elitní desítku.

Top 15 fotbalových klubů podle hodnoty obchodní značky:
1. Bayern Mnichov668 miliónů eur
2. Manchester United650
3. Real Madrid482
4. Barcelona444
5. Chelsea325
6. Arsenal319
7. Liverpool280
8. Manchester City257
9. AC Milán204
10. Borussia Dortmund202
11. Schalke201
12. Tottenham Hotspur170
13. Juventus Turín140
14. Ajax Amsterodam126
15. Inter Milán117
Zdroj: Brand Finance Plc

Reklama