Článek
Bayern se vyšvihl na vedoucí pozici zásluhou „působivé finanční politiky a rostoucí mezinárodní prestiže," uvedla ve zprávě Brand Finance. Bavorský velkoklub, který po dvou finálových účastech v Champions League v letech 2010 a 2012 minulý týden na třetí pokus po výhře 2:1 nad Borussií Dortmund konečně cennou trofej získal, zvýšil ve srovnání s loňským rokem svoji hodnotu o osm procent.
„Bayern Mnichov, to je přetrvávající příběh domácí dominance, na níž ale nyní navazuje i v Lize mistrů. To přibližuje klub k mnohem širšímu zájmu a využití z hlediska celosvětové veřejnosti. Je to výzva a příklad pro ostatní kluby bundesligy, že by rovněž mohly posílit své postavení v globálním měřítku," prohlásil Dave Chattaway z londýnského ústředí společnosti zabývající se hodnocením a poradenstvím v oblasti strategií obchodních značek.
Hodnota Manchesteru United mezitím klesla meziročně o tři procenta kvůli „zkrácené evropské kampani" (Manchester vypadl v Lize mistrů v osmifinále s Realem Madrid – pozn.), uvádí studie. Na propadu dvacetinásobného vítěze nejvyšší anglické fotbalové soutěže má údajně podíl i odchod Sira Alexe Fergusona, který vedl tým 27 let.
Třetí příčka mezi obchodními značkami fotbalových gigantů patří Realu Madrid (482 miliónů eur), následuje katalánský rival Barcelona (444 miliónů) a pátá je londýnská Chelsea (325 miliónů). Poražený finalista Ligy mistrů z Dortmundu díky senzačnímu tažení prestižní soutěží zvýšil meziročně svoji hodnotu o 13 procent a s 202 milióny eur uzavírá elitní desítku.
Top 15 fotbalových klubů podle hodnoty obchodní značky: | |
---|---|
1. Bayern Mnichov | 668 miliónů eur |
2. Manchester United | 650 |
3. Real Madrid | 482 |
4. Barcelona | 444 |
5. Chelsea | 325 |
6. Arsenal | 319 |
7. Liverpool | 280 |
8. Manchester City | 257 |
9. AC Milán | 204 |
10. Borussia Dortmund | 202 |
11. Schalke | 201 |
12. Tottenham Hotspur | 170 |
13. Juventus Turín | 140 |
14. Ajax Amsterodam | 126 |
15. Inter Milán | 117 |
Zdroj: Brand Finance Plc |