Hlavní obsah

Apel „Dejme kmotrům červenou!“ neutichá, sponzoři fotbalu jsou neklidní

Praha

Klid po bouři. Anebo před ní...? Český fotbal si zvyká na nové složení výkonného výboru FAČR, jež určila víkendová valná hromada. Apel „Dejme kmotrům červenou!“ ovšem neutichá. Výzvu deníku Sport podepisují další lidé, nyní má již téměř 19 tisíc signatářů. Poměry v českém fotbale jsou trnem v oku nejen fanouškům, ale také sponzorům. Pět největších v něm ročně utopí přibližně 180 miliónů korun...

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Skupina demonstrantů před hotelem Clarion během Valné hromady FAČR.

Článek

Miroslav Pelta uhájil křeslo šéfa, na stupínek místopředsedy se posunul Roman Berbr, bývalý rozhodčí a také spolupracovník StB. Znovuzvolený předseda ví, že má problém, proto hned po skončení valné hromady Berbra varoval.

„Nemůžeme říkat, že nás výzva ‚Dejte kmotrům červenou' nezajímá. Apeloval jsem na Romana ještě ráno před valnou hromadou, aby to bral vážně. Snad to pochopil," konstatoval Pelta.

Při hlasování v novém výkonném výboru by měl mít převahu osmi hlasů pro sebe proti pěti pro Berbra. „Jsem zklamaný, řeší se jen negativa. Chci, aby se vrátila chuť a důvěra v amatérský i profesionální fotbal. Nechci nikoho strašit, ale konečně mám takové složení výkonného výboru, abychom mohli přistoupit k razantním opatřením v případě, že by to nešlo po dobrém. Nechci trpět za někoho, kdo se nedokáže chovat tak, jak má. Podle morálky a předpisů FAČR," vzkázal Pelta vlivnému Berbrovi jasně.

Obraz fotbalu se musí zlepšit

Teď jde o to, jak zareagují sponzoři. Velmi nespokojený je třeba Plzeňský Prazdroj, který sponzoruje reprezentaci i ligu. „Pokud nenalezneme formu spolupráce, která posílí obraz vrcholové kopané, budeme hledat jiné cesty, jak přinášet fandům fotbalu radost," řekl Lidovým novinám Vladimír Jurina, mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Obraz fotbalu už je natolik negativní, že ministerstvo školství dokonce nařídilo kontrolu dotací pro fotbal. „Kontrolu vítáme. Ukáže, že máme vše v pořádku," reagoval mluvčí asociace Jaroslav Kolář.

Generální partner fotbalové reprezentace, firma T-Mobile, již prý dokonce uvažuje o perspektivě budoucí spolupráce...

Pelta a spol. zatím zůstávají klidní. Sponzorům sice stávající stav vadí, na druhou stranu je jim moc dobře jasné, že fotbal je vzhledem k masové základně pro reklamní účely stále nenahraditelný.

Reklama

Související témata: