Rubriky:

Anglie

Ani kvůli vymyšlenému gólu se v Anglii zápas opakovat nebude

22. září 2008 17:04 - LONDÝN

Vymyšlený gól zkazil o víkendu utkání druhé anglické fotbalové ligy mezi Watfordem a Readingem natolik, že se oba týmy nebránily ani opakování zápasu, to však v pondělí definitivně zamítlo vedení soutěže. Reading přitom v sobotním zápase získal díky minele rozhodčího Stuarta Attwella vedení, aniž musel trefit branku. Zápas nakonec skončil remízou 2:2.

 

BBC

Ze zápasu uběhlo 13 minut a hosté z Readingu rozehrávali roh. Ten se vzápětí od domácího Eustaceho odrazil do zámezí, asi metr a půl vedle tyče. Správně se měl kopat další roh, jenže pomezní rozhodčí Nigel Bannister se nechal zmást odkopem readingského Noela Hunta, který těsně za čárou vrátil míč do hřiště, a signalizoval odkop od branky.

Hlavní rozhodčí ale viděl míč v brance a mávání praporkem si vyložil jako signál, že míč už byl za čarou. A tak zadul do píšťalky a Reading najednou vedl 1:0. Většina diváků i hráčů si přitom myslela, že se píská faul na Eustaceho, brankář Loach si zase chystal míč k signalizovanému odkopu, jen hlavní rozhodčí uháněl do středového kruhu. A za ním klubko rozzuřených hráčů. Gól nakonec po konzultaci obou rozhodčích platil.

"Samozřejmě to nebylo v pořádku," přiznal po zápase trenér hostů Coppell. Jeho svěřencům sice muselo být jasné, že gól dostali doslova darem, gentlemanské vyrovnání ale Watfordu neumožnili. "Mohli ukázat charakter. Stačilo říct rozhodčím, že se skutečně spletli, nebo aspoň mohli nechat soupeře vyrovnat. Nakonec z toho byl jen další důkaz o tom, že výhra za každou cenu je dnes přednější," obul se do hráčů Readingu komentář deníku The Guardian.

Hunt: Hádat se s rozhodčími nemůžeme

"Ano, udělali jsme chybu. Hned poté jsme se šli taky hádat a tvrdili, že ten gól platil. Nemůžete říct rozhodčímu, aby dal pokoj a žádný gól nám nepřiznával," prohlásil po zápase záložník Stephen Hunt, který právě inkriminovaný roh rozehrál. Irský záložník se už před dvěma lety nechvalně proslavil tím, že zbytečným zákrokem přivodil brankáři Petru Čechovi prasklinu lebky.

I když ale hráči Readingu nechtěli, vedení vzápětí stejně ztratili a nakonec byli rádi alespoň za remízu 2:2, kterou jim zachránila pět minut před koncem penalta. Jejím exekutorem nebyl nikdo jiný než opět Stephen Hunt. "Zdá se, že se tam skutečně stala chyba. Lidská chyba. Uvidíme, co s tím můžeme udělat," řekl vedoucí komise rozhodčích Paul Rejer.

Jasné už je jedno - zápas se opakovat nebude, navzdory precedentu z německé bundesligy. V roce 1994 přinesl mnichovskému Bayernu podobný gól výhru nad Norimberkem 2:1; utkání však nakonec hrálo znovu.

"Pravidla tento případ neošetřují, takže stále platí, že gól platí, pokud ho uzná rozhodčí. A zpětně na tom nelze nic změnit," prohlásil dnes šéf ligové komise Andy Williamson. "Liga v tom prostě nemůže nijak intervenovat."

ČTK

Zrušit


Časová osa: Anglie

Podsekce:

       
  • Souhrn
  • Výsledky
  • Kalendář
  • Tabulky

Načítám data
Vyčkejte prosím, načítám data..