Hlavní obsah

Současné třenice tlačí cenu extraligy dolů, říká zástupce firmy Goram

Asociace profesionálních klubů ledního hokeje před týdnem zrušila výběrové řízení na nového marketingového partnera hokejové extraligy. Jediný uchazeč - spolupracující společnosti Goram a Pragosport - nesplnil základní podmínku, nezaplatil třímiliónovou kauci. APK požadovala od partnera 160 miliónů korun. „Třenice, které se teď dějí, tlačí cenu soutěže jako produktu dolů,“ říká Robert Klotz, jednatel firmy Goram.

Foto: Radek Petrášek, ČTK

Cena hokejové extraligy prý kvůli třenicím klesá.

Článek

Trvá i po zrušení výběrového řízení vaše nabídka 160 miliónů korun vůči Asociaci profesionálních klubů za pozici marketingového partnera hokejové extraligy od sezóny 2013/14?

Naše první nabídka, která přišla už v září loňského roku, zněla na 120 miliónů, protože hokejovou extraligu považujeme za zajímavý produkt, který má dobrý zvuk a je sledovaný divácky i mediálně. V následném tendru se od zadavatele částka zvedla tak trochu na horní hranu, ale ještě pořád jsme ji schopni akceptovat.

Když ale APK vypověděla smlouvu se svazem, začalo být v extraligovém zákulisí docela dusno...

Třenice, které se teď dějí, tlačí cenu soutěže jako produktu dolů. Mediální obraz APK není dobrý. Už jsem zástupcům asociace říkal, že je chybou, že nedokáží odkomunikovat pozitivní věci a nechávají na sobě punc těch špatných. Ale nic přece není černobílé...

Neztratila však APK mandát, když se hokejový svaz před týdnem rozhodl o novém kontraktu s ní už nejednat a od června přebere řízení extraligy?

Snahu o profesionální řízení sportovní části soutěže považuji za správný krok. Marketingová práva ale patří neoddiskutovatelně klubům. APK je společně za všechny nabízí a to je pro nás zajímavá věc. Jsem přesvědčen, že se s tím produktem dá naložit lépe a udělat víc než jen pomalovat dresy a led reklamou. Vidím velké možnosti v oblasti ticketingu či práce s diváky. Chceme pracovat pro hokej, ale také vydělat.

Jenže v současné době panuje poměrně silné napětí mezi svazem a APK...

Také to vnímám a nechci, aby si nás některá ze stran brala jako rukojmí. Nebudeme pískat jejich šarvátky, spíš bychom si přáli stát se inhibitorem dění a tím, kdo přinese do hokeje peníze. Celá situace vyžaduje buď konsensus zúčastněných, anebo alespoň klid zbraní. Nešťastné je, když si obě strany své postoje sdělují přes média, než aby si sedly ke stolu a snažily se o dohodu. Pomyslný puk je na straně APK, která ho po určitých nešťastných krocích teď loví z branky, ale taky potřebuje vědět, že někdo další má vůli vůbec hrát.

Vypadá to, že řešení může nabídnout až červnová volební konference Českého svazu ledního hokeje. Doporučíte APK, aby přišla se svým protikandidátem na post prezidenta?

Takovou roli hrát nechceme, ale je zjevné, že v čele českého hokeje musí stát někdo, kdo ho stmeluje a je akceptovatelný naprostou většinou. Zda to bude Tomáš Král či někdo jiný, ukáže právě konference. Když ale kolem toho proběhnou nějaké hry, ublíží se jen českému hokeji.

Může výsledek konference ovlivnit váš zájem o vstup do extraligy?

Ovlivnit to může především čas. Máme nějaký svůj interní termín, který APK zná, a podle toho musí jednat. Jak říká přísloví: hloupý, kdo dává, a hloupější, kdo nebere. Do 30. dubna 2013 patří marketingová práva BPA, rádi bychom ale podepsali smlouvu co nejdříve, abychom mohli připravovat finanční krytí soutěže i po tom datu.

Reklama